تاریخ انتشار: دوشنبه 24 خرداد 1400
 سازمان بهداشت جهانی واکسن CoronaVac  را تأیید کرد

  سازمان بهداشت جهانی واکسن CoronaVac را تأیید کرد

CoronaVac یکی از دو واکسن چینی است که اخیرا مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته‌است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، سازمان بهداشت جهانی، دومین واکسن چینی را برای استفاده اضطراری تصویب کرده است. مطالعات نشان دهنده‌ی کارایی 51 درصدی این واکسن در جلوگیری از ابتلا به ویروس کووید-19 است.
کارایی این واکسن کمتر از هفت واکسن دیگری است که قبلاً توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید شده‌است. این در حالی است که آزمایشات نشان می دهد که CoronaVac که محتوی ویروس غیرفعال شده‌ی کرونا است، 100 درصد در پیشگیری از ابتلا به بیماری حاد و مرگ و میر ناشی از کرونا موثر است.
واکسن CoronaVac، در تاریخ 1 ژوئن، حدود یک ماه پس از تأیید واکسن سینوفارم، دیگر واکسن چینی ، توسط سازمان بهداشت جهانی تأییدیه استفاده‌ی اضطراری گرفت. نتایج بررسی‌ها نشان داد که دارای اثربخشی 79 درصدی در بیماران علامت‌دار مبتلا به کرونا است. هر دو واکسن، در حال حاضر به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شوند و به طور گسترده برای ایمن سازی داخلی در چین به کار گرفته شده‌اند.
مؤسسه Butantan در شهر سائو پائولوی برزیل مطالعه ای را انجام داد که در آن تقریباً کل جمعیت بزرگسال با CoronaVac واکسینه شدند. این مطالعه نشان داد که این واکسن موارد بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کووید را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.
بیش از 40 کشور مانند شیلی و بوتسوانا فعالیت های واکسیناسیون را با CoronaVac ادامه می دهند. بیش از 600 میلیون دوز از این واکسن در دنیا تحویل داده شده است. واکسن سینوفارم در بسیاری از کشورها تأیید شده است. اما تصویب اضطراری WHO اکنون می تواند توزیع بیشتر هر دو واکسن را به کشورهای کم درآمد تسهیل کند.
هر دو واکسن تایید شده چینی از فناوری مستقر مبتنی بر ویروس غیرفعال شده استفاده می کنند و می توانند در دمای یخچال نگهداری شوند، که توزیع آنها را در محیط های کم مصرف آسان می کند - اما به نظر می رسد این نوع واکسن COVID-19 محافظت کمتری در برابر بیماری نسبت به واکسن های mRNA ایجاد می کند.
پایان مطلب/
منبع:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-01497-8

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه