تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 شهریور 1400
واکسن کرونا منجر به افزایش سطح ایمنی در افراد مبتلا به سرطان می‌شود

  واکسن کرونا منجر به افزایش سطح ایمنی در افراد مبتلا به سرطان می‌شود

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که اکثر بیماران سرطانی که دو دوز واکسن mRNA BioNTech-Pfizer دریافت کرده‌اند تا چهار ماه پس از واکسیناسیون مصونیت خود را حفظ کرده‌اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، بیماران سرطانی بیشتر در معرض علائم شدید ناشی از عفونت COVID-19 هستند. بسیاری از بیماران سرطانی که تحت درمان قرار می‌گیرند، دارای نقص ایمنی بوده و بیشتر مستعد ابتلا به COVID-19 می‌باشند. به همین خاطر، حفاظت از افراد آسیب پذیر از جمله بیماران سرطانی، در برابر COVID-19 اولویت بالایی برای سلامت عمومی داشته و اثربخشی واکسن‌های COVID-19 یک عامل ضروری برای بیماران و پزشکان است که باید در نظر گرفته شود.

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که اکثر بیماران سرطانی که دو دوز واکسن mRNA BioNTech-Pfizer دریافت کرده‌اند تا چهار ماه پس از واکسیناسیون مصونیت خود را حفظ کرده‌اند. محققان پس از تزریق واکسن، تیتر آنتی بادی‌های آنتی اسپایک (anti-S) ایمونوگلوبولین G (IgG) علیه SARS-CoV2 را در نمونه‌های خون 95 بیمار مبتلا به تومورهای جامد مختلف که تحت درمان سیستمیک قرار گرفته بودند اندازه گیری کردند. شایع ترین انواع سرطان در این مطالعه دستگاه گوارش، ریه و سینه بود. بیماران درمان‌های مختلفی از جمله شیمی درمانی، ایمونوتراپی و درمان بیولوژیکی را دریافت کردند. برخی از بیماران بیش از یک درمان دریافت کردند.

نتایج آزمایشات خونی نشان داد که 92 درصد بیماران به طور متوسط 28 پس از دریافت دوز دوم واکسیناسیون برای تمامی مارکرها مثبت بودند. بنابراین، نمونه‌های خونی مثبت تلقی شده حاوی آنتی بادی‌های اختصاصی COVID هستند که ممکن است از عفونت COVID-19 محافظت کند. همچنین، تقریباً چهار ماه (به طور متوسط 123 روز) پس از دریافت دوز دوم واکسن، 87 درصد از بیماران از نظر آنتی بادی‌های ضد S-IgG مثبت بودند. از آنجایی که تیترهای Ig-anti-S بر اساس نوع تومور و درمان متفاوت است. تیم تحقیقاتی کمترین تیترها را در بیمارانی تشخیص دادند که ایمونوتراپی به علاوه شیمی درمانی/درمان بیولوژیکی دریافت می کردند. این مطالعه همچنین شامل 66 فرد سالم بود که از مراقبین همراه بیماران برای درمان بودند. تمامی افراد این گروه کنترل، دارای آنتی بادی‌های ضد S-IgG در بودند. در حالی که بیماران واکسینه شده تحت درمان سرطان، IgG کمتری نسبت به افراد سالم تولید می کردند.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://www.labroots.com/trending/cancer/21147/covid-19-vaccination-induces-strong-immunity-cancer-patients

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه