تاریخ انتشار: دوشنبه 19 مهر 1400
نور درمانی در بیماران مبتلا به آلزایمر

  نور درمانی در بیماران مبتلا به آلزایمر

محققان دستگاهی را طراحی کردند که می‌تواند مانند عینک در اطراف چشم‌ها قرار بگیرد و پالس‌های نور را به فرد مبتلا به آلزایمر منتقل کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، آلزایمر نوعی زوال عقل است که می‌تواند باعث از دست رفتن تدریجی حافظه و سایر عملکردهای حیاتی شناختی شود. این بیماری در حال حاضر به عنوان ششمین علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده رتبه بندی شده است. به تازگی نور درمانی با استفاده از منبع نور طبیعی یا مصنوعی برای درمان برخی از بیماری‌ها مورد توجه قرار گرفته است. برخی از انواع نور درمانی در بهبود اختلالات خلقی مانند افسردگی یا اختلال عاطفی فصلی کمک کننده بوده است. محققان همچنین از نور درمانی در ترکیب با سایر درمان‌ها برای درمان افراد مبتلا به سرطان نیز استفاده کرده‌اند که موفقیت آمیز بوده است. اگرچه ممکن است نور برای درمان آلزایمر غیرعادی به نظر برسد اما اخیرا محققان به طور خاص در حال بررسی این موضوع هستند که آیا نور درمانی می‌تواند در درمان افراد مبتلا به آلزایمر و بهبود بسیاری از علائم کلاسیک این بیماری نظیر تغییرخلق و خو، فراموشکارتر شدن و گیج شدن نیز موثر باشد.

محققان دستگاهی طراحی کردند که می‌تواند مانند عینک در اطراف چشم‌ها قرار داده شود و پالس های نور را به فرد مبتلا به آلزایمر منتقل کند. فرضیه این است که این پالس‌های نوری می‌توانند فرکانس فعالیت موج گاما را در مغز تغییر دهند. تحقیقات قبلی نشان داده است که کاهش فعالیت موج گاما می‌تواند در آسیب شناسی آلزایمر موثر باشد. آن‌ها امیدوارند دستگاه خود را در بیماران مبتلا به آلزایمر زودرس مورد بررسی قرار دهند و همچنین تاثیر نور درمانی بر عادات خواب (که معمولاً در بیماران آلزایمر مختل می‌شود) و اثرات شناختی این بیماری را نیز مطالعه کنند.

پایان مطلب/

لینک خبر:https://www.labroots.com/trending/technology/21356/light-therapy-help-people-alzheimer-s-disease

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه