تاریخ انتشار: شنبه 17 مهر 1400
کشف یک سیستم پیام رسانی جدید در بازسازی خون

  کشف یک سیستم پیام رسانی جدید در بازسازی خون

تحقیقات نشان داده که، سلول‌های استخوانی بسته‌های مواد ژنتیکی را مستقیماً به پیش‌سازهای خونی منتقل می‌کنند که منجر به افزایش تولید سلول‌های خونی و سلول‌های ایمنی لازم برای مبارزه با عفونت می‌شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، خون یکی از بازسازی شونده‌ترین بافت های بدن ما است. تولید سلول‌های جدید خونی با شرایط استرس زا مانند عفونت به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. شناخت اینکه چگونه بدن می‌داند چه موقع و چطور باید تولید سلول‌های خونی را فعال یا متوقف کند، منجر به کشف برخی هورمون‌ها و سیتوکین‌ها شده است که اکنون داروهای مهمی در درمان بسیاری از معضلات خونی هستند. اخیرا، محققان موسسه سلول های بنیادی هاروارد و بیمارستان عمومی ماساچوست فرایند جدیدی را کشف کرده‌اند که مستقل از هورمون‌ها و سیتوکین‌هاست و به سرعت سلول‌های ایمنی لازم برای مبارزه با عفونت را افزایش می‌دهد.

بر اساس مشاهدات انجام شده در مغز استخوان، محققان نشان دادند که وزیکول‌های ترشحی از سلول‌های استخوانی بسته‌هایی از مواد را مستقیماً به پیش سازهای خونی منتقل می‌کنند. این بسته‌ها شامل قطعاتی از سلول‌های استخوانی دارای انواع مختلفی از ‌RNAهای خاص هستند. بخش عمده‌ای از این بار RNA شامل tRNA پردازش شده‌ای است که دارای ویژگی جالب توجه ی هستند و به سرعت تولید پروتئین در سلول گیرنده را افزایش می‌دهند. تحویل این بار  tRNA به سلول‌های گیرنده یک جهش سریع در پیش سازخونی ایجاد کرده ومنجر به افزایش سلول‌های جدید خونی و توانایی بیشتر در مقابله با عفونت‌های شدید می‌شود. این فرایند مستقل از سیگنالینگ‌های پیچیده سیتوکین‌ها بوده و به طور مستقیم در فعال کردن ماشین آلات ساخت سلول عمل می‌کند و از آنجایی که این فرایند در شرایط استرس افزایش می‌یابد، به احتمال زیاد یک استراتژی جایگزین است که توسط طبیعت برای پاسخ به چالش‌ها طراحی شده است. این نتایج بینش جدیدی در مورد نحوه استفاده بدن از روش‌های متعدد برای بهبود مقاومت ما و رویکرد جدیدی برای بهبود دفاع در برابر عفونت‌های شدید را ارائه می‌دهد.

پایان مطلب/

لینک خبر: https://hsci.harvard.edu/news/new-signaling-system-blood-regeneration

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه