تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 آبان 1400
آیا انار می‌تواند در پیشگیری یا درمان سرطان نقش داشته باشد؟

  آیا انار می‌تواند در پیشگیری یا درمان سرطان نقش داشته باشد؟

حکایات باستانی مصرف انار را با فواید سلامتی مرتبط می‌دانند و انار اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می‌شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، انار یک میوه باستانی است که عمدتاً در غرب آسیا و مناطق مدیترانه رشد می‌کند. مطالعات in vitro و in vivo نشان می‌دهند که انار خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی دارد. با وجود اینکه، مطالعات بالینی برای کشف ارتباط بین انار و پیشگیری یا درمان سرطان محدود بوده‌اند، نتایج اکثر تحقیقات ارتباط مستقیمی بین مصرف انار و بهبود انواع سرطان از جمله سرطان سینه، پروستات، ریه و روده بزرگ را نشان می‌دهند.

مصرف انار ژن‌های التهابی در سراسر بدن را مهار می‌کند و همچنین فعالیت یک مولکول التهابی حیاتی به نام NF-kB را کاهش می‌دهد که می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را کند یا حتی از آن جلوگیری کند. مطالعات پیش بالینی با استفاده از مدل‌های موش نشان می‌دهد که انار دارای خواص پیشگیری از سرطان است. هنگامی که انار به موش داده شده است، تشکیل تومور در ریه‌ها و پستان کاهش یافته است. علاوه بر مهار التهاب، انار می‌تواند مانع رشد سلول‌های سرطانی موجود شود، از تقسیم سلول های سرطانی جلوگیری کرده و از طریق افزایش آپوپتوز یا مرگ سلولی، رشد تومور را مهار کند.

تومورهای در حال رشد به رگ های خونی فراوانی نیاز دارند تا خون و مواد مغذی را برای تعداد در حال گسترش سلول‌های سرطانی فراهم کنند. رگ‌زایی فرآیندی است که طی آن رگ‌های خونی جدید برای تغذیه تومور در حال رشد تشکیل می‌شوند. مصرف انار از تولید واسطه‌هایی که باعث رگ‌زایی می‌شوند جلوگیری کرده و در نتیجه باعث گرسنگی تومور می‌شود. در حالی که شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهند انار می‌تواند به مبارزه ما با سرطان کمک کند، چشم انداز تحقیقاتی کنونی اگرچه امیدوارکننده است، اما هنوز ناکافی است. انار ممکن است مکمل یک سبک زندگی سالم باشد، اما هنوز مشخص نیست که چگونه ممکن است درمهار سرطان نقش داشته باشد. تحقیقات بیشتری، از جمله آزمایش‌های بالینی کنترل‌شده در مقیاس بزرگ مورد نیاز است تا شواهد قطعی درباره تأثیر انار یا اجزای آن بر پیشگیری یا درمان سرطان را نشان دهد.

پایان مطلب/

لینک منبع:

 https://www.labroots.com/trending/cancer/21454/potential-role-pomegranate-cancer-prevention-therapy

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه