تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 دی 1390
شیر مادر منبعی از سلول های بنیادی

  شیر مادر منبعی از سلول های بنیادی

محققان اعلام كردند كه شیر مادر منبعی از سلول های بنیادی است و می توان با استفاده از این سلول ها به افراد مبتلا به بیماری هایی مانند پاركینسون و دیابت كمك كرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، 'فوتنی هاسویوتو' از محققان 'دانشگاه وسترن استرالیا' در این مورد گفت: فایده استخراج سلول های بنیادی از شیر مادر این است كه می توان آنها را به طور غیر تهاجمی به دست آورد.
سلول های بنیادی ناشی از شیر مادر نه تنها می توانند به سلول های سینه تبدیل شوند بلكه بسته به محیط كشتی كه در آن رشد می كنند، می توانند به سلول های استخوان، غضروف، چربی، مغز ، كبد و لوزالمعده تبدیل شوند.
هاسیوتو از گروه Hartmann Human Lactation Research Group یادآور شد: در صورتی كه بتوانیم خواص این سلول ها و نقش آنها را در سینه و در بچه ای كه از شیر مادر تغذیه كرده است، دریابیم در آن صورت می توانیم از آنها به عنوان الگوهایی برای درمان های ابداعی با سلول های بنیادی استفاده كنیم.

به گزارش ایرنا، درمان با سلول های بنیادی یك فناوری بسیار امیدواركننده است به طوری كه هر سال بیش از 1000 پیوند سلول بنیادی در استرالیا و بیش از 60 هزار پیوند در سراسر جهان انجام می شود.
به گفته محققان، در حال حاضر محدودیت های درمانی برای استفاده از سلول های بنیادی وجود دارد زیرا سلول های بنیادی با استفاده از روش های تهاجمی به دست می آیند از این رو سلول های به دست آمده پتانسیل تفكیك پذیری محدودی دارند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه