تاریخ انتشار: یکشنبه 10 شهریور 1392
یک ابزار تشخیصی اولیه برای بیماری آلزایمر

  یک ابزار تشخیصی اولیه برای بیماری آلزایمر

یک محقق پروفسور فالک الکتروسفالوگرام (EEGs) افراد سالم را با افراد مبتلا به آلزایمر خفیف و آلزایمر متوسط مقایسه کرد و از لحاظ آماری تفاوت معناداری را بین این گروه ها مشاهده نمود.
امتیاز: Article Rating
 
 به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، برخلاف همه مطالعات صورت گرفته بر روی آلزایمر، هنوز ابزار تشخیصی اولیه ای برای این بیماری وجود ندارد. محققین با مشاهده اجزای امواج مغزی افراد مبتلا به این بیماری، مسیری امیدوار کننده را درتحقیقات گشوده اند که نه تنها به تشخیص بیماری کمک می کند بلکه شدت آن را هم اندازه می گیرد. در این روش که روشی هدفمند و غیر تهاجمی است،  در حال حاضر بیماران مبتلا به آلزایمر که از شرایط عصبی و روانی رنج می بردن به منظور تشخیص نشانه هایی از این بیماری مورد مطالعه قرار گرفتند. تفسیر نتایج به دست آمده بسیار سخت بود و برای تعریف کردن یک روش تشخیصی کافی نبود. اما همان طور که محققین قبلا کشف کرده بودند، فعالیت برخی از نواحی قشر مخ حتی در مراحل اولیه بیماری تحت تاثیر قرار گرفته بود.
پروفسور فالک الکتروسفالوگرام (EEGs) افراد سالم  را با افراد مبتلا به آلزایمر خفیف و آلزایمر متوسط مقایسه کرد و از لحاظ آماری تفاوت معناداری را بین این گروه ها مشاهده نمود. وی از یک الگوریتم استفاده کرد که امواج مغزی را با فرکانس های مختلف تفکیک می کند و  با استفاده از آن تغییرات زمانی امواج مغزی فرد بیمار را شناسایی می کند.
آلزایمر دلیل 60 تا 80 درصد موارد جنون در آمریکای شمالی است و این آمار به طور سرسام آوری بالا می رود. و استفاده از این روش به دلیل هدفمند و غیر تهاجمی بودن و هم چنین ارزان بودنش می تواند خبر خوبی برای جامعه علمی جهان باشد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه