تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 شهریور 1392
روشی نوین جهت تشخیص عوامل ایجاد تشنج بارداری

  روشی نوین جهت تشخیص عوامل ایجاد تشنج بارداری

دانشمندان با اندازه گیری میزان دو گلیکوپروتئین خاص بارداری5 و 9 (PSG5 ، PSG9) در خون موفق به شناسایی مارکرهای مؤثر پیش بینی تشنج بارداری در خانم ها شدند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily محققین دانشگاه منچستر پروتئین هایی را در خون شناسایی کردند که توسط آن ها خانم هایی که در اولین بارداریشان در معرض ریسک بالای بیماری تشنج بارداری می باشند، قابل شناسایی هستند. تشنج و بیهوشی یکی ازعوارض بارداری می باشد که با افزایش فشار خون مادر و دفع پروتئین در ادرار همراه است. در برخی موارد این حالت هم برای مادر و هم برای جنین بسیار خطرناک است و تنها درمانش زایمان زودهنگام خواهد بود. زنانی که در گذشته سابقه تشنج بارداری را داشته اند در معرض ریسک بالاتری قرار دارند و به طور مداوم تحت نظر پزشک خواهند بود ولی هنوز روشی جهت تشخیص این بیماری در اولین بارداری وجود ندارد. با تحقیقاتی که در مرکز تحقیقاتی منچستر صورت گرفت گزارش شد که خانم هایی که دچار تشنج بارداری شدند با افراد سالم در هفته 15 بارداری از نظر یکسری پروتئین هامتفاوت هستند. در ادامه، سه نوع از این پروتئین ها در تعداد بیشتری از مادران باردار با استفاده از روشی که اندازه گیری چندین پروتئین را به طور همزمان امکان پذیر می سازد، مورد مطالعه قرار گرفت. دو پروتئین که در گذشته ارتباطی با این بیماری نداشت به عنوان بهترین مارکر تشخیص ریسک تشنج بارداری، مانند مارکرتشخیصی رایج فاکتور رشد جفت گزارش شد. این دو مارکر مؤثر، گلیکوپروتئین خاص بارداری5 و 9 (PSG5 and PSG9) نامیده شدند.

به گفته دکتر Myers با پی بردن به علل افزایش این پروتئین ها در خانم های دارای تشنج بارداری و نقش آنها در تکوین جفت می توان به طور مؤثرتر به بیولوژی این بیماری دست یافت. بر اساس گفته دکتر Unwin با استفاده از روش های آزمایشگاهی مناسب می توان به مارکرهای طبیعی بیماری ها از نمونه های خون بیماران حتی قبل از ایجاد علائم ونشانه بیماری دسترسی پیدا کرد و از این روش ها نیز می توان در تشخیص بیماری های مهمی مانند دیابت و آلزایمر استفاده نمود.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه