تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 شهریور 1392
تزریق مستقیم سلولهای بنیادی ماتریکس بند ناف برای درمان ALS

  تزریق مستقیم سلولهای بنیادی ماتریکس بند ناف برای درمان ALS

یک مرکزدرمانی با تزریق پیشرفته و هدایت شونده تصویری سلول های بنیادی ماتریکس بند ناف به درون عصب بیماران است در جایی که آن ها از طناب نخاعی خارج می شوند موفق به درمان ALS شده است .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، یک مرکزدرمانی در کلمبیا در روشی از  سلول های بنیادی به طور موفقیت آمیز استفاده کرده و ممکن است به زودی زندگی افراد مبتلا به ALS یا بیماری Lou Gehrig را بهبود ببخشد. این روش شامل تزریق پیشرفته و هدایت شونده تصویری سلول های بنیادی ماتریکس بند ناف به درون عصب بیماران است در جایی که آن ها  از طناب نخاعی خارج می شوند.
دکتر جیسون ویلیامز در این زمینه می گوید:" ما سلول های بنیادی  را از ماتریکس بند ناف افراد گرفتیم که این سلول ها دارای بسیاری از ویژگی های مشترک با سلول های بنیادی جنینی است و هیچ گونه مشکل اخلاقی هم در پی ندارد،آن ها را کشت داده و تکثیر کردیم  و سپس به دقت به درون ریشه های عصبی در انتهای نخاعی شان تزریق کردیم و از یک سیستم هدایت شونده تصویری برای ردیابی سلول های تزریق شده استفاده کردیم. "
سلول های بنیادی ماتریکس بند ناف ،عواملی تولید می کنند که سیستم ایمنی را تقویت  کرده وبا استفاده از فاکتورهای رشد تولید ی پیشرفت بیماری ALS را آهسته می کنند. گام های بعدی شامل بهبود بخشیدن این فرایند به منظور بهینه کردن این نتایج مثبت است.  یک شهروند آمریکایی که با این روش مورد درمان واقع شده است  و چند هفته کوتاه بعد از استفاده از روش  آثار بهبودی در وی ظاهر شده بود می گوید: "من در مقایسه با قبل از تزریق سلول های بنیادی قویتر شده ام و بهتر می توانم ماهیچه هایم را کنترل کنم، صدای من قویتر شده و سطح انرژی من هم بالاتر رفته است، می توانم اسب سواری و دوچرخه سواری کنم در حالی که قبلا تصورش هم نمی توانستم بکنم، این اولین باری نیست که من درمان با سلول های بنیادی را امتحان کرده ام اما قطعا این تنها روشی بوده که موجب بهبود من شده است."
بیماری ALS(Amyotrophic lateral sclerosis) یک بیماری  است که نورون های حرکتی را مورد هدف قرار می دهد و علایم آن شامل ضعف، از دست دادن ماهیچه ها، اسپاسم و در نهایت سختی بلع و تنفس است. علت دقیق این بیماری دقیقا مشخص نیست. این درمان به آهسته کردن روند بیماری کمک می کند و موجب می شود بیماران احساس آرامش بیشتری کنند. این روش نشان می دهد که استفاده از درمان با سلول های بنیادی می تواند در تحقیقات ALS استفاده شود و ممکن است روزی به درمان کامل آن منجر شود.
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه