تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 شهریور 1392
استفاده از سلول بنیادی جنینی در سلول درمانی اشکالی ندارد
رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد:

  استفاده از سلول بنیادی جنینی در سلول درمانی اشکالی ندارد

دکتر لاریجانی: می‌توان از سلول بنیادی جنینی با رعایت چارچوب‌های از پیش تعیین شده برای سلول درمانی استفاده کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان دکتر باقر لاریجانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:با توجه به وجود مشکلات اخلاقی استفاده از سلول‌های بنیادی در سلول‌درمانی ، منبعی که از آن برای سلول درمانی استفاده می شود را مهم دانست.

وی افزود : معمولا استفاده از سلول‌های بالغ که از خود شخص گرفته می شود مشکلی را در درمان بیماران ایجاد نمی‌کند اما سلول‌های بنیادی جنینی با مسائل  اخلاقی روبه‌رو است.
رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد با تاکید بر اهمیت این نکته که در چه سنی از جنین از سلول‌های بنیادی آن استفاده می‌شود ادامه داد: هر چند که این موضوع با محدودیت‌هایی همراه است، اما می‌توان از سلول بنیادی جنینی با رعایت چارچوب‌های از پیش تعیین شده برای سلول درمانی استفاده کرد.
لاریجانی درمورد سطح ایران در زمینه یلول های بنیادی گفت: ایران یکی از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی و سلول درمانی است و زیرساخت‌های علمی و پژوهشی مناسبی برای توسعه سلول درمانی دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان تاکید کرد: سلول درمانی در بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت مشکلات قلبی و عروقی و کبدی مورد استفاده قرار گرفته و پاسخ مثبت داده است اما هنوز این درمان کارایی خود را در درمان انواع سرطان نشان نداده است.

وی که مقاله خود را با عنوان مسائل اخلاقی در سلول درمانی در پانل مشترک دو کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و سلول‌های بنیادی ارائه می‌کرد، تاکید کرد: معمولا استفاده از سلول‌های بالغ مشکلی را در درمان بیماران ایجاد نمی‌کند اما سلول‌های بنیادی جنینی با حواشی اخلاقی روبه‌روست.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه