تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 دی 1390
زعفران خون‌ساز و محافظ سلول هاي مغزي

  زعفران خون‌ساز و محافظ سلول هاي مغزي

متخصصان مغز و اعصاب در دانشگاه آلبرتاي آمريكا در يك مطالعه تازه تاكيد كردند كه يك ماده اصلي موجود در زعفران قادر است از سلولهاي مغزي در برابر بيماري‌ها و التهاب‌هاي عصبي محافظت نمايد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دكتر كريس پاور در اين دانشگاه كه سرپرستي اين مطالعه را بر عهده داشته مي‌گويد: ما در آزمايشات خود متوجه وجود تركيبي در اين چاشني خوش عطر و بو شده‌ايم كه كروسين نام دارد. هم چنين با بررسي‌هاي بيشتري دريافتيم كه اين تركيب در محيط‌هاي كشت سلولهاي مغزي يك تاثير محافظتي مهم روي اين سلولها دارد و در واقع مي‌تواند از آسيب وارده به سلولهايي كه غلاف ميلين را براي نورونها (سلولهاي عصبي) مي‌سازند، جلوگيري كند.

به گزارش آسوشيتدپرس، اين آزمايشات توان بالقوه تركيب كروسين را در پيشگيري و درمان بيماريهاي التهابي و مزمن مغزي نشان مي‌دهد.

يكي از مهمترين خواص زعفران درمان افسردگي است. زعفران داراي بويي قوي و طعمي تلخ است. نوشيدن چاي زعفران باعث هضم غذا مي‌شود، اثر مسكن درد دارد، باعث تحريك اعصاب مي‌شود. بعلاوه زعفران خون ساز است و گردش خون را آسان مي‌سازد. مصرف زعفران خونريزي‌هاي بعد از زايمان را از بين مي‌برد، كبد را تصفيه و قوي مي‌كند، سرفه را رفع و اثر مفيد روي درمان برونشيت دارد.

شرح آزمايشات فوق در مجله ايمونولوژي ارائه شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه