تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 شهریور 1392
سلول های بنیادی از پیشرفت MS جلوگیری می کند
استاد دانشکده پزشکی هاپکینز آمریکا

  سلول های بنیادی از پیشرفت MS جلوگیری می کند

استاد دانشکده پزشکی هاپکینز آمریکا در خصوص آخرین تحقیقات گروهشان برای درمان MS با سلول های بنیادی گفت: با تزریق سلول های بنیادی در لنف بیمار ، تنها توانستیم از پیشرفت بیماری MS جلوگیری کنیم و هنوز راه درمان این بیماری شناخته نشده است.
امتیاز: Article Rating
پروفسور «جف بالت» استاد دانشکده پزشکی هاپکینز آمریکا در گفتگو با "بنیان" افزود: در سال 2010 با همکاری یک گروه تحقیقاتی برای درمان این بیماری با استفاده از سلول های بنیادی، بر روی نمونه آزمایشگاهی موش این تحقیقات انجام شد. به این شکل که سلول هایی از مغز استخوان گرفته و در محیط آزمایشگاهی کشت داده و پس از آن در لنف موش تزریق شد.
 
وی با اشاره به اینکه این سلول ها می توانند ناهنجاری های مغزی و نخاعی را درمان کنند، ادامه داد: برخی از سلول هایی که باعث MS می شوند به سبب بروز نقیصه در آنهاست که با استفاده از سلول های بنیادی رشد این سلول ها متوقف می شود و سلول هایی که عامل رشد هستند بازتوانی شده تا بتوانند خودشان را همانند سازی کنند. 
 
او با تاکید بر اینکه رد گیری این سلول ها در بدن امکان پذیر نیست تصریح کرد: گروه تحقیقاتی ما تنها با شکاف هایی که به وسیله جراحی در مغز ایجاد شد موفق شدند به این نتیجه برسد که پس از تزریق، این سلول ها و رشد آنها در مغز ایجاد شده است اما بیمار باید خودش متوجه تغییر در وضعیت بیماری اش شود.
 
پروفسور بالت با اشاره به اینکه کار تحقیقاتی گروه پیدا و مشخص کردن و در اصطلاح نشان دار کردن سلول های بنیادی است که باعث بروز نارسایی های ژنتیکی و ناباروری می شود، در خاتمه گفت: این نوع درمان هنوز عمومی نشده است و تنها جنبه کلینیکال دارد و امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم نتایجمان را عمومی کنیم. 
 
* Dr. Jeff Bulte, faculty member and scientist for the Johns Hopkins Institute for Cell Engineering (ICE) in Baltimore
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه