تاریخ انتشار: دوشنبه 25 شهریور 1392
آلودگی هوا خطر ابتلا به آندومتریوز را افزایش می دهد
متخصص زنان، زایمان و نازایی

  آلودگی هوا خطر ابتلا به آندومتریوز را افزایش می دهد

دکتر «اشرف السادات معینی» متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: بیماری آندومتریوز تقریبا شایع بوده و آلودگی هوا و وجود سموم مختلف صنعتی باعث افزايش شيوع بيماری آندومتريوز در بانوان می شود.
امتیاز: Article Rating
دکتر معینی در گفت و گو با بنیان افزود: شيوع اين بيماری به طور كلی يک درصد و در افرادی كه اقوامشان مبتلاباشند هفت درصد و در شهرهای صنعتی سه تا چهار درصد و در زنان نازا تا 70درصد است.
وی خاطر نشان کرد: آندومتريوز ، ناراحتی دردناک است که در اثر رشد بافت اندومتر در ساير قسمت‌های لگن ايجاد می‌شود که اين بافت در حالت طبيعی لايه داخل رحم را می‌پوشاند که به چهار مرحله محدود، خفیف ، متوسط ، و شدید تقسیم می شود كه بیانگر محل قرارگیری و شدت اختلال است .
او با اشاره به اینکه این اختلال ممکن است در هر سنی رخ دهد اما در سنین 20 تا 30 سالگی بیشتر دیده می شود، تصریح کرد: با معاینه دو دستی لگن توسط پزشک و لمس تخمدان ها و لوله های رحمی و رحم می توان به وجود آندومتریوز شک کرد اما درد بیش از اندازه قبل و در طول پریود می تواند شایع ترین نشانه این بیماری باشد. همچنین اختلالات پریود به صورت خونریزی شدید و لکه بینی بین دو پریود از دیگر علائم این بیماری هستند .
این عضو پژوهشکده رویان در خصوص درمان این بیماری یادآور شد: برای درمان موارد خفیف این بیماری از قرص های ضد التهابی و برای درمان فرم های شدید تر از دو روش جراحی باز یا لاپاراتومی  و جراحی بسته لاپاراسکوپی استفاده می شود و در خانم هایی که مایل به بارداری در آینده نباشد با برداشتن رحم و تخمدانها  درمان را کامل تر می کنند. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه