تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 دی 1390
 چپ دستی کودکان شاید یک نقص ژنتیکی باشد!

  چپ دستی کودکان شاید یک نقص ژنتیکی باشد!

چپ دستی در تمام گروه های فرهنگی یافت می شود و دراوایل دوره تکامل انسان به وجود آمده و نقش کلیدی را در تکوین اعمال گسترده شناختی ایفا می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily ، چپ دستی گاهی اوقات به علت بیان یک نقص ژنتیکی یا اختلال اولیه تکوینی است. در این گزارش Stefan Gutwinski و همکارانش درک علمی چپ و راست دست بودن را ارائه کردند.

چپ دستی در تمام گروه های فرهنگی یافت می شود و دراوایل دوره تکامل انسان به وجود آمده و نقش کلیدی را در تکوین اعمال گسترده شناختی ایفا می کند. سخن گفتن انسان، به عنوان مثال، در نتیجه  کنترل یک جانبه مغزی ارتباط  دست بوسیله اشاره سر و دست بوجود آمده است. بنابراین، تنها پس از اینکه برتری یکی ازدست ها به خوبی تثبیت شد، عملکرد حرکتی  دست انسان تکوین می یابد.

اغلب ، چپ دستی به سادگی وبه طور طبیعی به عنوان یک رویداد معمول رخ می دهد. اما در برخی موارد ، مضربوده و ممکن است نشان دهنده یک نقص ژنتیکی یا اختلال اولیه رشد باشد. بنابراین ، هر دو چپ دست و راست دست بودن افراطی به نظر می رسد در میان افراد مبتلا به بیماری های خاص بیشتر رایج باشد.
این پدیده را می توان، به عنوان مثال، در صرع، اسکیزوفرنی و اوتیسم مشاهده کرد. علاوه براین ، تحقیقات فعلی نشان می دهد که کاهش فعالیت نیمکره چپ مغز نسبت به راست ممکن است منجر به افسردگی و عدم توازن عقلی شود .
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه