تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 شهریور 1392
بخش پیوند مغز و استخوان،آخرین بخش راه اندازی شده در محک

  بخش پیوند مغز و استخوان،آخرین بخش راه اندازی شده در محک

رئیس و مسئول فنی بیمارستان فوق تخصصی محک از راه اندازی بخش درد در بیمارستان محک خبر داد و گفت: اگر نیروی کار مهیا باشد این بخش به صورت کامل فعالیت خواهد کرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر مهرور فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان و رئیس و بیمارستان فوق تخصصی محک ددر مورد شیوه های درمان در بیمارستان محک گفت: درمان ما 3 شاخه دارد.رادیوتراپی، جراحی، شیمی درمانی.اما جدیدترین و متداول ترین نوع درمان پیوند سلول های بنیادی هستند.ما برای انجام درمان از تکنولوژی های جدید استفاده می کنیم.برای مثال پت اسکن یا پت ام ار ای از  تکنیک های جدید است که  توسط آن می توان نقاط سرطانی را در بدن بیمار مشخص کند و اینکه سلول موجود یک سلول زنده یا مرده است.این دستگاه در ایران وجود دارد و به امید خدا محک در چند ماه آینده با کمک خیرین آن را تهیه می کند.
دکتر مهرور وجود بخش درد در بیمارستان را ضروری دانست و افزود:سرطان یک بیماری علاج پذیر است.سرطان خون که رایج ترین نوع سرطان در بین کودکان است، در 75% مواقع پس از درمان و طی پنج سال درمان می شود.اما در این بین مواردی وجود دارد که بهبود پیدا نمی کنند و بیماری آن ها با درد همراه می شود در این موقع درمان های حمایتی مانند طب تسکینی و طب درد کمک می کنند.به همین دلیل بخش تسکینی در محک راه اندازی شد.
بخش پیوند مغز و استخوان،آخرین بخش راه اندازی شده در محک
رئیس بیمارستان فوق تخصصی محک با اشاره به اینکه این بیارستان مجهز به صد تخت است در مورد نحوه فعالیت بیمارستان گفت: بیمارستان محک به عنوان بیمارستان فوق تخصصی خون و سرطان اطفال با مجوز 100 تخت بستری از 16/1/1386 شروع به بهره برداری کرد.این بیمارستان دارای بخش های مختلفی مانند شیمی درمانی، آی سی یو، آزمایشگاه و پاتالوژی، ژنتیک، رادیولوژی، ام آر آی، سی تی اسکن، رادیو تراپی، اتاق عمل و پیوند مغز و استخوان اطفال است.تمام این بخش ها مجهز به بهترین دستگاه های موجود هستند.برای مثال این بیمارستان دارای«MRI» رو باز بسیار منحصر به فرد برای کودکان است و به گونه ای طراحی شده که کودک در حین طی کردن مراحل درمانی خود دچار ترس و وحشت داخل شدن در دستگاه را نخواهد داشت.
وی افزود:این بخش ها از سال 86 به ترتیب ساخته شد ،آخرین بخش که بخش  مغز و استخوان است 18 ماه پیش راه اندازی شد و روی 45 بیمار اطفالی که مبتلا به سرطان های مختلف بودند در این بخش پیوند مغر و استخوان انجام شده است.
در محک هرگونه صرفه جویی انجام می شود به غیر از صرفه جویی در درمان
این فوق تخصص خون و آنکولوژی با تاکید بر این موضوع که بیمارستان محک یک بیمارستان خیریه است افزود:بیمارستان محک توسط موسسه خیریه محک و موسسه محک توسط خیرین و نیکوکاران حمایت می شود.ما هیچ رابطه مالی با بیمار نداریم.درآمد این بیمارستان پولی است که توسط خیرین پرداخت می شود.هرچند بیماران تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی درمی آیند اما از آنجا که داروهای سرطانی تحت پوشش بیمه نیستند تنها 5% هزینه ها توسط بیمه پرداخت می شود.با این وجود در محک هرگونه صرفه جویی انجام می شود به غیر از صرفه جویی در درمان.در اینجا هدف انسان محوری است و ما سعی می کنیم بهترین درمان و داروی ممکن را همراه با بهترین روش درمانی برای بیمار فراهم کنیم.
مسئول فنی بیمارستان محک در مورد نحوه پوشش دهی بیماران توسط موسسه محک گفت:هر بیمار زیر 15 سال  سرطانی در هر نقطه ای از ایران با هر نژادی مبتلا به سرطان شود تحت پوشش محک قرار می گیرد.حتی اگر این بیماران در مراکز دیگر تحت درمان باشند. همه هزینه این بیماران اعم از درمان، اسکان،ایاب و ذهاب توسط محک پرداخته می شود.همچنین  یک سوم بیماران سرطانی که در سال تشخیص داده می شود در بیمارستان محک تحت درمان هستند.به طوری که اگر بیمار  از بیمارستان محک خارج نمی شود مگر اینکه تمام کارهایش اعم از معاینه،تشخیص و درمان و حتی هزینه ایاب و ذهاو و مراجعه بعدی  انجام شود.
ظرفیت بالا،فقدان نیرو
دکتر مهرور در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت بیمارستان جوابگوی حجم عظیم بیماران سرطانی است یا خیر پاسخ داد:ما در تهران که پایتخت است 3 مرکز درمان سرطان  بیشتر نداریم.بیمارستان علی اصغر، بیمارستان مفید و مرکر طبی که هر سه ظرفیت محدودی در پذیرش بیماران دارند.در حالی که محک 100 تخت دارد که در صورت وجود نیرو قابلیت استفاده از هر 100 تخت وجود دارد.همچنین  بخش «ICU» دارای 8 تخت خواب است اما متاسفانه به دلیل کمبود نیروی پرستاری تنها 4 تخت آن به صورت فعال است.
رئیس بیمارستان محک در مورد کمبود نیرو در این بیمارستان توضیح داد:به دلیل اینکه کار محک کار سختی است و روزانه علاوه بر برخورد با بیماران باید با خانواده هایی که روحیه بسیار ضعیفی دارند برخورد کنیم،فرد ترجیح می دهد برای کار به جایی برود که فشار روانی کمتری دارد.از طرف دیگر دانشگا ها امکان جذب نیرو های طرحی را به نمی دهند.علاوه بر این حقوق اینجا بسیار پایین است.بنابراین کسی که وارد محک می شود باید در عین دارا بودن  روحیه ای مبارز و محکم دارای عشق و علاقه به کار و بیماران باشد.هرچند که ما با برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره ای سعی می کنیم روحیه خانواده و بیماران را تقویت کنیم و از فشار روانی موجود بکاهیم.
تهیه دارو سخت بود،اما نبود دارو نداشتیم
دکتر مهرور درمورد نحوه تهیه دارو ها در دوره تحریم ها گفت:تهیه دارو ها سخت بوده اما نبود دارو نداشتیم.ما درهرشرایطی و با وجود بالا رفتن قیمت دارو، به شکل های مختلف دارو را تهیه کردیم.در این پروسه ما حمایت وزارت خانه و مردم خیر داخل و خارج از کشور را داشتیم.
این متخصص آنکولوژی با تاکید بر مورد حمایت واقع شدن توسط وزارت خانه افزود:وزارت خانه ها و دانشگاه ما را حمایت می کنند و به ما روحیه می دهند. ما مورد بازدید آن ها هستیم.من به عنوان مسئول فنی نماینده وزارت خانه هستم تا همه چیز به صورت علمی و استاندارد و قانونی انجام شود.
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 29 آبان,1392

لیلا

با سلام و خسته نباشید <br />برادر زاده من مدت 7 ماه است که دچار بیماری سرطان خون از نوع AML - M5 شده است. طی جستجویی که در کشور انجام دادیم با کسی همخوانی نداشته است ولی دایی آن که 16 ساله است 80% با آن همخوانی دارد و دیگری در کشور قبرس است که میگویند ده دهم با برادرزاده ام همخوانی دارد . او خیلی زود به پیوند احتیاج دارد ما باید چیکار کنیم؟؟ <br />

چهارشنبه, 29 آبان,1392

لیلا

با سلام و خسته نباشید <br />برادر زاده من مدت 7 ماه است که دچار بیماری سرطان خون از نوع AML - M5 شده است. طی جستجویی که در کشور انجام دادیم با کسی همخوانی نداشته است ولی دایی آن که 16 ساله است 80% با آن همخوانی دارد و دیگری در کشور قبرس است که میگویند ده دهم با برادرزاده ام همخوانی دارد . او خیلی زود به پیوند احتیاج دارد ما باید چیکار کنیم؟؟ <br />

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه