تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 مهر 1392
سلول درمانی بیماری های کلیه موفقیت آمیز بوده است
محقق گروه کلیه پژوهشگاه رویان

  سلول درمانی بیماری های کلیه موفقیت آمیز بوده است

دکتر «رضا مقدس علی» محقق گروه کلیه پژوهشگاه رویان گفت: سلول های بنیادی می توانند از عوارض ناشی از ایجاد نارسایی های حاد کلیه جلوگیری کنند که در حال حاضر گروه کلیه پژوهشگاه رویان استفاده از این سلول ها را در مدل حیوانی میمون انجام داده و با موفقیت همراه بوده است.
امتیاز: Article Rating
دکتر رضا مقدس علی در گفتگو با خبرنگار "بنیان" تصریح کرد: حدود یک سال است که به طور رسمی گروه تحقیقاتی کلیه در پژوهشگاه رویان راه اندازی شده است و در این مدت دانشجویان بسیاری در حال مطالعه و تحقیق درباره  کاربرد سلول های بنیادی در درمان نارسایی و بیماری های کلیه هستند.
وی خاطر نشان کرد: این گروه موفق شدند نخستین سلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی را در درمان نارسایی های مزمن کلیه در مدل میمون انجام دهند که نتایج این تحقیقات به زودی منتشر خواهد شد. 
او تصریح کرد: گروه های دیگری نیز به بحث تمایز سلول های بنیادی به سلول های کلیوی از جمله ایمونولوژی و استفاده از سلول های مزانشیمی برای پیوند کلیه پرداخته اند. 
دکتر مقدس علی با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالعات این گروه تنها بر روی مدل  حیوانی است و تا یک سال دیگر به فاز یک مرحله کلینیکال خواهد رسید، ادامه داد:  یکی دیگر از اهداف این گروه درمان بی اختیاری ادرار در خانم ها با استفاده از سلول های بنیادی بوده که فاز اول آن در انسان و با همکاری بیمارستان لبافی نژاد انجام شده است . طی این کار تحقیقاتی 10 بیمار پیوند شدند و نتایج این پیوند با موفقیت همراه بوده است به همین خاطر این گروه وارد فاز دو و استفاده از سلول های عضلانی برای درمان بی اختیاری استرسی ادرار در خانم ها شده اند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه