تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 مهر 1392
 با آزمایشهای تخصصی بارداری از سلامت جنین مطمئن شوید
کارشناس علمی بخش اطلاع رسانی آزمایشگاه:

  با آزمایشهای تخصصی بارداری از سلامت جنین مطمئن شوید

دکتر موسوی گفت: زنان باردار می توانند به کمک آزمایش های غربالگری از سلامت جنین شان مطمئن شوند و احتمال بروز مشکل را کاهش دهند. در حقیقت، آزمایشات تخصصی بارداری شامل غربالگری سندرم داون در سه ماهه اول و دوم بارداری، سلسله تست های سلامت جنین ، پروتکل های غربالگری مانند غربالگری سه ماه اول و سه ماهه دوم و همچنین پروتکل های اینتگریتد هستند.
امتیاز: Article Rating
دکتر موسوی کارشناس علمی بخش اطلاع رسانی یک آزمایشگاه در این باره به خبرنگار "بنیان" گفت: غربالگری سه ماهه اول در بازده زمانی 11 تا 13 هفته با زمان طلایی 12 هفته و غربالگری سه ماه دوم در 14 تا 22 هفته با زمان طلایی 15 هفته انجام می شود هر یک از این تست ها نرخ تشخیصی دارد که برای سه ماه اول 84 تا 92 درصد و برای سه ماهه دوم 72 تا 80 درصد تعیین می شود.
 
 وی با اشاره به اینکه پروتکل های اینتگریتد مجموعه ای از غربالگری سه ماهه اول و دوم است، خاطر نشان کرد: مارکرهایی که در سه ماهه اول اندازه گیری می شود دو مارکر بایکمیکال در خون مادر و یک مارکر سونوگرافی به نام سونوگرافی  NTاست و مارکرهایی که در سه ماهه دوم اندازه گیری می شود چهار مارکر بایکمیکال است.
 
این کارشناس علمی درباره تست های غربالگری ریسک ابتلا به سندرم داون ادامه داد: در مادرانی که خود مبتلا به این سندرم هستند چون درصد ابتلای نوزادشان به این سندرم ریسک بالایی دارد،از سایرین جدا شده و برای تست های تشخیصی مانند آمنیوسنتز یا سی بی اس به آزمایشگاه های تخصصی ارجاع داده می شوند.
 
موسوی با تاکید بر اینکه در برخی از شهرستان ها هم این آزمایش های تخصصی انجام می شود، در خاتمه گفت: در آزمایشگاه تخصصی ما با 150 آزمایشگاه در سطح کشور همکاری دارد که نمونه هایشان را برای این آزمایشگاه می فرستند و از هر 10 زن باردار 7 نمونه به این آزمایشگاه ارجاع داده می شود که در مجموع این آزمایشگاه 400 هزار مورد غربالگری را انجام داده است و این امر نشان دهنده آگاهی نسبی مادران باردار و پزشکان از اهمیت آزمایش های دوران بارداری دارد.
 
پایان مطلب/
 
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه