تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 مهر 1392
تشخیص ژنتیکی جنین قبل ازلانه گزینی امکان پذیر است
عضو گروه درمان ناباروری یزد:

  تشخیص ژنتیکی جنین قبل ازلانه گزینی امکان پذیر است

دکتر محمد حسين امير ارجمند گفت: امروزه تشخیص قبل از تولد بیماریهای ژنتیکی در مراحل مختلفی از جمله قبل از لانه گزینی جنین انجام می‌شود و به عنوان مثال می‌توان سرطان‌های با منشا ژنتیکی و جنسیت را قبل از لانه گزینی تشخیص داد .
امتیاز: Article Rating
دکتر محمد حسين امير ارجمند گفت: امروزه تشخیص قبل از تولد بیماریهای ژنتیکی در مراحل مختلفی از جمله قبل از لانه گزینی جنین انجام می‌شود و به عنوان مثال می‌توان سرطان‌های با منشا ژنتیکی و جنسیت را قبل از لانه گزینی تشخیص داد .
 
عضو گروه ناباروری به خبرنگار بنیان گفت: درمان ناباروری در ایران از سال 1368 با حداقل مواد و تجهیزات آغاز شد و نخستین نوزاد حاصل از لقاح خارج رحمی در سال 1369در دانشگاه علوم پزشکی یزد متولد شد و امروز خوشبختانه این درمان در داخل کشور به راحتی انجام می شود و میزان آن همپای کشورهای پیشرفته است.
 
او با اشاره به اینکه درمان ناباروری انواع مختلف دارد، خاطر نشان کرد: عمل های جراحی تحریک تخمک‌گذاری،IUI ، IVF و میکرو اینجکشن از درمان هایی هستند که برای زوج های نابارور تجویز می شود و نوع آن بستگی به نظر پزشک متخصص دارد.
 
ارجمند با تاکید بر اینکه در آزمایشگاه های جنین شناسی هیچگونه کمبودی وجود ندارد، تصریح کرد: همانگونه که دنیا شاهد پیشرفت های پزشکی است کشور ما هم در زمینه ژنتیکی و جنین شناسی گام های بزرگی بر داشته است و روش های پیچیده ای را به کار می برند.
 
این عضو گروه ناباروری با اشاره به اینکه در درمان ناباروری به روش مصنوعی امکان چند قلو زایی وجود دارد، ادامه داد: خانم ناباروری که در سیکل IVF قرار می گیرد، دارو مصرف می کند به همین جهت می تواند تعداد زیادی تخمک و در نتیجه تعداد زیادی جنین می تواند داشته باشد. از این رو ابتدا برای اینکه شانس لانه گزینی افزایش یابد 4 یا 5 جنین را انتقال می دادند اما حالا 2 یا 3 جنین را بیشتر انتقال نمی دهند ولی باز هم امکان اینکه همه جنین ها رشد کنند وجود دارد.
 
وی در خصوص نازایی ثانویه گفت: گاهی دیده می شود برخی از زوج ها یک فرزند دارند اما برای فرزند دوم دچار ناباروری می شوند که با مراجعه به پزشک متخصص درمان خواهند شد.
 
او در خاتمه گفت: برخی از مشاغل مانند کار در کارخانه های فلزات و یا کار با مواد سمی و شیمیایی می توانند بر روی اسپرم و تخمک اثرگذار باشند و نازایی را تحت تاثیر قرار دهند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه