تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مهر 1392
عوامل درمانی جدیدی که ممکن است بیماران لوسمی از آن سود ببرند

  عوامل درمانی جدیدی که ممکن است بیماران لوسمی از آن سود ببرند

محققین هندی اهداف درمانی و داروی جدیدی را کشف کرده اند که ممکن است روزی بیمارانی با انواع خاص لوسمی یا سرطان خون از آن بهره ببرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، دکتر کاپور و همکاران با استفاده از مطالعات بالینی و مدل هایی دارویی کشف کردند که سلول های سرطانی با جهش در رسپتورKIT( یک شکل انکوژنیک/سرطانی رسپتور) ماست سل ها  در لوسمی و لوسمی میلوئید حاد می توانند مهار شوند.

طبق مطالعات دکتر کاپور،فعال شدن جهش ها در رسپتورهای KIT اغلب با نوعی از لوسمی به نام لوسمی ماست سل ها مرتبط است. جهش در رسپتور KIT در 90 درصد بیماران مبتلا به این نوع از لوسمی مشاهده می شود. و فعال شدن موتاسیون های KIT منحصرا با زیر نوعی از لوسمی به نام لوسمی میلوئید حاد مرتبط است که لوسمی فاکتور متصل به هسته شناخته می شود. هنگامی که KIT با این دو نوع لوسمی همراه می شود، بقای بیماران عمیقا در مقایسه با بیماران دیگر که این جهش را نداشتند کاهش می یابد.

محققین به دنبال این مطلب بودند که آیا می توانند پاسخ رشدی که بوسیله این جهش القا می شود را سرکوب کنند. محققین دو هدف را کشف کردند که Rac GTPase و Pak هستند. در عوض آن ها یک مهارکننده Rac جدید به نام EHop-016 طراحی کردند که دارای پتانسیل بالاتری در مقایسه با مهارکننده هایی بود که پیش از این شناخته شده بودند. آن ها هم چنین نقشی جدید نیز برای مهار کردنPak در لوسمی با استفاده از یک مهارکننده Pak نشان دادند.

هر دو این ها در مدل های بالینی به منظور بررسی ویژگی های مهارکنندگی رشد آن ها و هم چنین بررسی سمیت آن ها مورد سنجش قرار گرفت. درمان ها برای لوسمی در چند سال اخیر تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. بنابراین محققین به تحقیق برای راه های موثرتر و بهتر برای درمان این بیماری پیچیده ادامه می دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه