تاریخ انتشار: دوشنبه 15 مهر 1392
سلول درمانی آندومتریوز در مرحله تحقیقاتی است
دکتر پائولا پانینا محقق ایتالیایی

  سلول درمانی آندومتریوز در مرحله تحقیقاتی است

Paola Panina Bordignon محقق ایتالیایی درمان ناباروری گفت: در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات از نمونه های حیوانی برای اندومتریوز هستیم و تلاش داریم که راه حل سریعی برای مشکل بیماران خود بیابیم.
امتیاز: Article Rating
دکتر  پائولا پانینا متخصص و محقق درمان ناباروری در گفتگو با "بنیان" درباره راههای تشخیص و درمان اندومتریوز گفت: در مراکز درمانی ایتالیا برای بیماران مبتلا به اندومتریوز بخش های لاپاروسکوپی ، باروری و مشاوره باروری تامین شده تا خانم هایی که دارای مشکل اندومتریوسیز می باشند و باروری آنها را پر مخاطره شده برنامه حمایتی و پشتیبانی انجام دهیم تا در طول این برنامه ها  از بافت های تخمدانی و خود تخمدان محافظت به عمل آید.
یافتن منبع سلولی ایمن برای درمان اندومتریوز مهمترین گام است
وی درباره به کارگیری سلول های بنیادی در درمان این ناهنجاری بیان داشت: ما پروژه هایی را در به کارگیری سلولهای بنیادی در درمان اندومتریوسیز در دست کار داریم که در مراحل اولیه و ابتدایی می باشند . در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات از نمونه های حیوانی برای اندومتریوسیز می باشیم و حتی فکر انجام این کار را از بانوان به ذهن خود خطور نمی دهیم و تلاش داریم که راه حل سریعی برای مشکل بیماران خود بیابیم . از این رو در پی یافتن منابع سلول های بنیادی می باشیم .
وی با بیان اینکه  در ایتالیات مجموعه ای از بانکهای خون بندناف وجود دارند تصریح کرد: اما گروهایی نیز وجود دارند که سلولهای بنیادی را از منابع گوناگون به دست می آورند زیرا معتقدند که این سلولها دارای پتانسیل بالقوه ای می باشند و نسبت به خون بند ناف کمتر ایمونولوژیک می باشند . 
پائولا پانینا در ادامه خاطر نشان کرد: از لحاظ تئوری می توانیم سلول های آلوژتیک را مورد استفاده قرار دهیم چرا که می تواند کارها را ساده تر سازد . زیرا اگر سلولهای بنیادی دیگری را مورد استفاده قرار دهیم وارد فرآیند بسیار پیچیده ای خواهیم شد . بنابراین دو منبع سلولهای بنیادی را می توان تعریف کرد :
1- سلوهای بنیادی آمینوتیک که در زمان وضع حمل از خون بندناف جمع آوری می گردد و آمینوتید از آن جدا می گردد.
2- سلولهای بنیادی مزانشیمی که تا حدودی خالص شده ، منجمد گردیده و برای مصارف آینده مورد استفاده قرار می گیرند. البته این نوع گران بوده و هیچ  بانکی  برای آن وجود ندارد.
 
بانک  خصوصی سلول های بنیادی آمنیوتیک در ایتالیا 
این محقق ایتالیایی با بیان اینکه همچنین می توانیم از سوپرنتال و کشت سلولهای بنیادی سوپرنتال استفاده کنیم که فاکتورهی رشد را برای به دست آوردن سلولهای بنیادی مورد استفاده قرار می دهند و امکان ایجاد سیستم ایمنی را دارد تصریح کرد: منبع دیگر سلول های بنیادی که شروع به استفاده از آن نموده ایم سلولهای پرده آمنیوتیک می باشند . در ایتالیا مایع آمینوتیک برای تشخیص ناهنجاریها به کار گرفته می شود و بانکهایی وجود دارد که فقط مایع آمینوتیک را ذخیره می کنند که معمولا از   جنین  بوده و بخشی از آنرا  برای انجام امور تحقیقاتی و بخش دیگر را برای ذخیره سازی و انجماد به کار می بندند. شرکتهای خصوصی وجود دارند که مردم و بانوان هزینه ذخیره سازی را پرداخت کرده تا این مایع برای مصارف آینده و به طور خصوصی در آنجا جمع آوری گردد زیر هیچ گونه واکنش ایمنی ایجاد نمی کند. ما در حال بررسی مایع امینوتیک و سلولهای بنیادی آن هستیم که چون در مراحل اولیه آن هستیم چیز زیادی را نمی توانیم درباره آن بگویم اما در حال بررسی اشکال مختلف آن بر روی غضروف و استخوان هستیم که نتایج بسیار مثبت و امیدوار کننده ای تا کنون به دست آورده ایم .
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه