تاریخ انتشار: یکشنبه 21 مهر 1392
سلول درمانی رفع چروک صورت در دست تحقیق است
دبیر انجمن راینولوژی ایران

  سلول درمانی رفع چروک صورت در دست تحقیق است

به گفته دبیر انجمن راینولوژی ایران استفاده از سلول درمانی برای رفع چین و چروک در دست تحقیق است و هنوز به مرحله بالین نرسیده است.در حال حاضر برای درمان آن در عضلات پیش فعال مانند: عضله اخم، خنده، عضلات اطراف چشم و پیشانی از بوتاکس استفاده می شود.
امتیاز: Article Rating
دکتر ابوالحسن قیصری دبیر انجمن راینولوژی ایران درباره شکاف لب برخی نوزادان تازه متولد شده گفت: دلیل اصلی این بیماری که در آن بخشی از لب نوزاد باز می‌ماند و گوشت آن رشد کافی نداشته‌است مشخص نیست اما این بیماری به طور ارثی قابل انتقال است.چنانچه فرزند اول مبتلا به این بیماری باشد احتمال اینکه فرزند دوم هم مبتلا باشد بسیار بالا است.
وی افزود: علاوه بر مساله ارث، مصرف داروهای ضد تشنج و کورتن در 3 ماه اول بارداری احتمال ابتلا به این بیماری را بالا می برد.
دبیر انجمن راینولوژی ایران در مورد راه های درمان شکاف لب بیان کرد: خانواده باید از ابتدا به این امر آگاه باشد و درمان را از بدو تولد با نحوه متفاوت شیر دادن، که حتما باید آموزش داده شود آغاز کند ، تا در سن بلوغ و سن مناسب برای انجام جراحی این مشکل مرتفع شود.
سلول درمانی برای رفع چروک صورت در دست تحقیق است
دکتر قیصری در پایان به چین و چروک پوست صورت اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی ایجاد چین و چروک انقباض بیش از حد عضلات است.
وی را ه درمان آن را بوتاکس دانست و افزود: استفاده از سلول درمانی برای رفع چین و چروک در دست تحقیق است و هنوز به مرحله بالین نرسیده است.در حال حاضر برای درمان آن در عضلات پیش فعال مانند: عضله اخم، خنده، عضلات اطراف چشم و پیشانی از بوتاکس استفاده می شود.
وی ادامه داد: برای افرادی که در سنین بالاتر هستند و چین و چروک عمیق تر است از پر کننده های طبیعی مانند چربی خود فرد استفاده می شود که این امر تا حدودی باعث بهبودی و ترمیم پوست می شود.
عوارض ناشی از استفاده از ژل در آرایشگاه ها برای برجسته سازی گونه
وی در ادامه گفت: پروتزهای گونه و چانه برای اصلاح مشکلات ناحیه صورت ، افرادی که یا در اثر ضربه های شدید مغزی دچار مشکل شده اند یا برای زیبایی مایل به این کار هستند مفید است.
دکتر ابوالحسن قیصری تاکید کرد در پروتزهای چانه و گونه رعایت سه نکته مهم است ؛ اول آنکه باید با بدن فرد سازگار باشد، دوم اینکه از شکل آناتومی قسمتی که در آن استفاده می شود تبعیت کند و در آخر واکنش آلرژیک در بدن ایجاد نکند.
این نکته در صورتی امکان پذیر است که مواد آن ساخت کشورها معتبر و بین المللی باشد چون در حال حاضر این مواد در کشور ما تولید نمی شود.
وی افزود: چنانچه موارد ذکر شده رعایت نشوند عوارضی از قبیل عفونت( به دلیل عدم انجام پروتز در محیط استریل، انجام ندادن پروتز در اتاق عمل و یا نامرغوب بودن جنس مواد) و جایگزیری نامناسب در محل مورد نظر می شود.
دکتر قیصری با تاکید بر اینکه پروتز صورت برعکس پروتز سینه نیازی به تعویض ندارد گفت:استفاده از ژل برای برجسته سازی چانه و گونه به جای پروتز باعث جا به جایی پروتز مواد می شود.متاسفانه این امر بیشتر در آرایشگاه ها صورت می گیرد.
دبیر انجمن راینولوژی ایران در مورد جایگاه پروتز بین مردم ایران گفت: پروتز صورت در ایران بعد از جراحی بینی و پلک در رده سوم قرار دارد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه