تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مهر 1392
سلول درمانی بی اختیاری ادرار زنان را درمان می کند
یک متخصص اورولوژیست

  سلول درمانی بی اختیاری ادرار زنان را درمان می کند

دکتر سید یوسف حسینی گفت: برای درمان بی اختیاری ادرار با سلول های بنیادی، به دلیل شباهت سلول های بافت همبند با سلول های بنیادی در بافت چربی شکم، از این قسمت سلول های بنیادی جدا شده و سلول های بنیادی مزانشیمال تکثیر و در ناحیه لگن از طریق ترانس واژینال و ترانس اورترال تزریق می شود.
امتیاز: Article Rating
این متخصص اورولوژیست در این باره به خبرنگار "بنیان" گفت: بی اختیاری ادرار در زنان بسیار شایع است از این رو با ابداع روش های درمانی جدید کم تهاجمی و قرار دادن وسایل در لگن افراد مبتلا، این بیماری درمان خواهد شد.
 
دکتر حسینی خاطرنشان کرد: بيش از ۵۰ درصد زنان در طول زندگی با اين بيماری دست به گريبان هستند و بی اختياری ادراری به معنی نشت غير ارادی ادرار بر اثر برداشتن بار سنگين، سرفه و عطسه است و معمولا بيشتر در خانم هايی بروز می كند كه زايمان های متعدد داشته و يا اضافه وزن و مشکلات عصبی دارند.
 
وی با تاکید بر اینکه با قرار دادن برخی ابزارها در لگن خانم ها و با تحریکات الکتریکی می توان جلوی بی اختیاری ادرار را گرفت، خاطر نشان کرد: کاهش قدرت بسته شدن مجرا و ناتوانی ماهیچه های نگهدارنده  از عواملی است که با بالارفتن فشار درون شکمی باعث خـروج غیرارادی ادرار می شود.
 
او اضافه کرد: یکی از درمان های رایج بی اختیاری ادرار، از طریق تزریق موادی است که موجب افزایش حجم در جدار مجرا شده یا از طریق نوارهایی که در قسمت تحتانی مجرای ادرار کار گذاشته می شود، انجام می گیرد.
 
حسینی ادامه داد: یکی از نقص های این نوارها این است که در برخی موارد باعث عفونت شده یا جابه جا می شوند و با موفقیت نسبی همراه است.
 
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه استفاده از سلول های بنیادی در درمان بسیاری از بیماری ها با موفقیت همراه بوده است، عنوان کرد: برای درمان بی اختیاری ادرار با سلول های بنیادی، به دلیل شباهت سلولهای بافت همبند با سلولهای بنیادی در بافت چربی شکم، از این قسمت سلول های بنیادی جدا شده و سلولهای بنیادی مزانشیمال تکثیر و در ناحیه لگن از طریق ترانس واژینال و ترانس اورترال تزریق می شود.  
 
این جراح اورولوژی تصریح کرد: هر دو مرحله برداشت بافت چربی و تزریق سلولهای بنیادی نیازی به بیهوشی ندارد و از طریق بی حسی موضعی انجام می شود.
حسینی در خاتمه گفت: با تغيير در نحوه تغذيه، حفظ وزن مناسب و انجام برخی حركات ورزشی می توان از بروز اين بيماری پيشگيری كرد.
 
پایان مطلب/
 
 
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه