تاریخ انتشار: یکشنبه 05 آبان 1392
سلول درمانی دیابت در مرحله تحقیقاتی است
یک فوق تخصص غدد

  سلول درمانی دیابت در مرحله تحقیقاتی است

یک فوق تخصص غدد گفت: درسلول درمانی بیماری مزمن دیابت، از فییروبلاست افراد مبتلا به دیابت نمونه برداری می‌شود و در شرایط آزمایشگاهی این سلول‌ها تبدیل به سلول‌های پرتوان القایی می شود. سلول های پرتوان القایی این توانایی را دارند که سلول‌‌های بتا پانکراس تولید ‌کنند که ترشح کننده انسولین است، اما هنوز در مرحله تحقیقاتی است.
امتیاز: Article Rating

دکتر حسین اسدیان فوق تخصص غدد در این باره به خبرنگار بنیان گفت: سلول درمانی علمی نوین است که به کمک درمان برخی از بیماری ها آمده است و دیابت هم یکی از آن بیماری هاست و در حال حاضر این تحقیقات تنها بر روی مدل حیوانی موش انجام گرفته و نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته است.
وی افزود:آمار مبتلایان به دیابت هر روز در حال افزایش است تا آنجا که تنها در تهران  از هر هزار نفر حدود 300 نفر به این بیماری مبتلا هستند و این نشان می دهد که دیابت تا چند سال آینده گریبان گیر مردم کشورمان خواهد شد.
اسدیان با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان بیشتر به دیابت نوع یک مبتلا می شوند، خاطر نشان کرد: اولین علائم دیابت نوع یک به سرعت و طی چند روز تا چند هفته نمایان می شود و بی توجهی به آن باعث اغما کودک و نوجوان می شود.
او ادامه داد: متخصصان اطفال به این دلیل که کمتر شاهد عوارض دیابت از جمله نارسایی کلیوی، مشکلات چشمی، ناراحتی قلبی و نوروپاتی هستند ، نسبت به دیابت و نوسانات قند خون در کودکان بی توجه بوده از این رو مشکلات نارسایی کلیوی جوانان که از کودکی به دیابت مبتلا بوده اند، افزایش می یابد.
این متخصص غدد با اشاره به اینکه خدمات درمان بیماران مبتلا به دیابت در کشورهای اروپایی به صورت رایگان است، تصریح کرد: قیمت داروهای دیابت به ویژه داروهای مبتلایان به دیابت نوع یک به شدت افزایش یافته است تا جایی که کنترل دیابت را با مشکلاتی مواجه کرده است.

پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه