تاریخ انتشار: شنبه 11 آبان 1392
استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری های چشم
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی

  استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری های چشم

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از انجام تحقیقات برای درمان بیماری های چشمی به کمک سلول های بنیادی در این دانشگاه خبر داد.
امتیاز: Article Rating
دکتر همایون نیک خواه، متخصص چشم و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با بنیان از انجام تحقیقات در زمینه سلول های بنیادی در این دانشگاه خبر داد و افزود: مرکز تحقیقات چشم شهید بهشتی، در حال انجام تحقیقات پایه ای در مورد استفاده از سلول بنیادی در درمان انواع بیماری های چشمی است.البته این تحقیقات پایه ای بر روی حیوانات و هنوز به مرحله بالین نرسیده است.
وی افزود: برای مثال در زمینه درمان بیماری خشکی شبکیه چشم استفاده از سلول های بنیادی در مرحله تحقیقات است و امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.
اسکار در ماکولای چشم ارثی است
دکتر نیک خواه در مورد بیماری toxoplasmosis  و اسکار موجود در ماکولای چشم گفت:این بیماری یک بیماری ارثی و ژنتیکی است که از مادر به جنین منتقل می شود.البته دلایل اکتسابی مختلفی هم وجود دارد.این بیماری باعث ایجاد نارسائی دید می شود.البته توجه به این نکته ضروری است که چنانچه یک چشم دچار این عارضه بود، احتمال ابتلای چشم دیگر وجود ندارد.
وی در مورد راه های درمان بیماری اسکار در ماکولای چشم توضیح داد:در برخی موارد که بیماری حاد و شدید نیست می توان از طریق تجویز و مصرف داروهای خوراکی از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد اما با علم امروز در شرایط حاد هنوز درمان قطعی به وجود نیامده است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه