تاریخ انتشار: یکشنبه 12 آبان 1392
نقش موثر سلول در مانی در درمان سوختگی قرنیه

  نقش موثر سلول در مانی در درمان سوختگی قرنیه

یک فوق تخصص قرنیه از نقش موثر سلول های بنیادی در درمان سوختگی قرنیه چشم خبر داد و گفت:سلول های بنیادی که در این فرآیند مورد استفاده قرار می گیرند می تواند از فرد دیگر یا از خود بیمار گرفته شود.
امتیاز: Article Rating
دکتر محمد جعفر قائم پناه، فوق تخصص قرنیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با بنیان ضمن تاکید بر این نکته که در چشم نقطه ای که آسیب شیمیائی دیده دارای اهمیت است گفت:چنانچه آسیب دیدگی به اندازه ای باشد که سلول های زایا در اطراف قرنیه از بین رفته باشند، می توان با پیوند سلول های بنیادی مشکل را برطرف کرد.
وی افزود:چنانچه یک چشم بیمار سالم باشد و دچار سوختگی نشده باشد، سلول های بنیادی را می توان از چشم سالم گرفت، در غیر این صورت می توان از وابستگان بیمار یا افراد واجد شرایط دیگر در خواست کمک کرد.
سکته چشم،زنگ هشدار بدن است.
این فوق تخصص قرنیه و عیوب انکساری مهم ترین نکته در سکته های چشمی را پیشگیری دانست و افزود: عوامل مستعد کننده مانند فشار خون بالا، قند خون بالا، افزایش چربی خون، استرس، بی تحرکی و مصرف سیگار باعث بالا رفتن احتمال سکته چشم می شوند.چنانچه سکته چشم و انسداد عروق چشم اتفاق بیافتد عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت.
وی افزود:سکته چشم یک علامت هشدار دهنده برای سکته نقاط دیگر بدن مانند قلب است.بنابراین فردی که دچار سکته چشم شده است باید حتما به متخصص داخلی هم مراجعه کرده و از سلامت اعضای داخلی بدن مطمئن شود.
دکتر قائم پناه پیوند قرنیه را بهترین راه درمان سکته های چشمی دانست و ادامه داد:انسداد عروق در هر قسمتی از بدن که اتفاق بیافتد باعث عدم خون رسانی و از بین بردن بافت های قسمت مورد نظر می شود.بنابراین پیوند قرنیه از بدن فرد مرده بهترین راه حل این مشکل است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کسی که بر اثر خون ریزی مغزی بینائی خود را از دست داده است، قابل درمان است یا خیر گفت:اگر خون ریزی مغزی به مرکز بینائی فرد آسیب رسانده باشد، امکان برگشت بینائی وجود ندارد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه