تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 آبان 1392
پیشگیری و کنترل سرطان های زنان امکان پذیر است
دبیر علمی پنجمین کنگره سرطان های زنان:

  پیشگیری و کنترل سرطان های زنان امکان پذیر است

دکتر فرح فرزانه گفت: سرطان های تخمدان ، سرویکس ، پستان ، رحم و بیماریهای تروفوبلاستیک از محورهای این کنگره هستند که برپایی این گردهمایی سه روزه می تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری و کنترل سرطان های زنانه داشته باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، در مراسم افتتاحیه این کنگره که صبح امروز( سه شنبه) 28 آبان ماه در تالار غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد، جمعی از متخصصان زنان و مامایی، انکولوژیست‌های زنان، جراحان زنان و زایمان ،پزشکان عمومی، متخصصین سایر رشته‌های مرتبط یا غیرمرتبط با زنان و همچنین ماماها حضور داشتند.
دکتر فرح فرزانه دبیر علمی پنجمین کنگره سرطان های زنان گفت: پنجمین کنگره ی سرطان های زنان دربرگیرنده بخش های متنوع علمی و ارائه گزارشی از نتایج کار آزمایی های بالینی انجام شده در زمینه سرطان های زنان است که در آن متخصصان به بحث درباره آخرین یافته های پزشکی در زمینه بیولوژی سرطان های زنان می پردازند.
وی تصریح کرد: در این کنگره سه روزه صبح ها سرطانهای سرویکس، تخمدان ، رحم و پستان مورد بحث قرار خواهند گرفت و در برنامه ی بعد از ظهر که به صورت بازآموزی ارائه می شود سرطان پستان، نئوپلازی تروفوپلاستیک حاملگی و ضایعات پیش سرطانی سرویکس مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
فرزانه ادامه داد: یافتن زمینه‌های ابتلا به سرطان‌ها و بررسی‌های ژنتیکی که بیمار را مستعد سرطان می کند و همچنین دستیابی به راه های مناسب برای شناسایی افراد مبتلا از دیگر محورهای مورد بحث در این کنگره سراسری است. 
او ادامه داد: حدود ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه کنگره فرستاده شد که از این تعداد ۱۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و باقی به صورت پوستر ارایه شده است. 
سرطان تا سال 2020 در جهان دو برابر می شود
رییس پنجمین کنگره سرطان های زنان ایران نیز گفت :سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده است که تا سال 2020 آمار سرطان در جهان دو برابر خواهد شد .
دکتر اعظم السادات موسوی افزود:سازمان بهداشت جهانی همچنین پیش بینی کرده است که سالانه 20 میلیون شیوع جدید سرطان در جهان تا سال 2020 اتفاق می افتدو براین اساس 70 درصد بروز انواع سرطان های جدید در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد. 
وی خاطر نشان کرد: براساس آمار اپیدمیولوژیک در ایران بیماری های قلبی و عروقی اولین علت مرگ و میر در کشور است و پس از آن حوادث رانندگی و بروز سرطان به ترتیب دومین و سومین علت مرگ و میر در ایران است .
به گفته موسوی در حال حاضر غربالگری سرطان ها در جهان انجام می شود اما در ایران هنوز غربالگری و معاینات دوره ای سرطان ها به طور جدی قابل انجام نیست . یشگیری از سرطان ها ، غربالگری و درمان سرطان و حمایت از بیماران سرطانی از مهمترین اقداماتی است که باید در کشور اجرا شود .
وی راه اندازی مرکزی برای ثبت سرطان و ارایه آمار و اطلاعات صحیح در مورد این بیماری را در کشور خواستار شد و گفت : ثبت سرطان در کشور از سال 65 آغاز شده است ولی این ثبت به درستی انجام نمی شود از این رو اطلاعات و آمار در مورد سن بروز سرطان ، انواع سرطان ها در مناطق مختلف کشور و تعداد مبتلایان به تفکیک نوع سرطان ناقص است .
به گفته این پزشک متخصص شایع ترین سرطان های زنان در کشور سرطان سینه ، دهانه رحم ، تخمدان و رحم است .
 
پایان مطلب/
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 02 آذر,1392

لیلا عرب

باسلام <br />مشاوره در این خصوص در حوزه این سایت نمی باشد.

شنبه, 02 آذر,1392

لیلا عرب

باسلام <br />مشاوره در این خصوص در حوزه این سایت نمی باشد.

جمعه, 01 آذر,1392

paniz

سلام <br />من دانشجوی ترم 3 رشته ی سلولی و مولکولی هستم.تمایل زیادی به کار روی ویروس HIV و سایر بیماری ها دارم.برای ارشد کدام گرایش بهتر است؟لطفا پاسخ را ایمیل کنید. <br />با تشکر

جمعه, 01 آذر,1392

طیبه

دوستان کسی راهنمایی نداره؟؟ <br />منتظرجواب هستم

ﺳﻪشنبه, 28 آبان,1392

طیبه

سلام خسته نباشد.من دانشجوی ترم 5کارشناسی سلولی مولکولی هستم.تمایل زیادی به کار درزمینه سلولهای بنیادی برای استفاده در سلول درمانی هستم،ارشد چه رشته ای بخونم بهتره؟؟سلولی مولکولی یا تکوین یا هرچیزه دیگه ای؟؟میخوام دانش کافی درمورد سلول بنیادی داشته باشم تا بتونم طرح جدید برای سلولی درمانی ارائه بدم.لطفا پاسخ رو ایمیل کنید ممنون میشم

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه