تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 دی 1390
شناسایی مسیری برای درمان بیماری پارکینسون در مراحل آغازین

  شناسایی مسیری برای درمان بیماری پارکینسون در مراحل آغازین

گروهی ازمحققان به رهبری بصیر احمد در دانشگاه ایالتی میشیگان ، نشان دادند که سرعت پایین تا شدگی پروتئین آلفا synuclein علت تجمع یا پیوستن این پروتئین به هم است ، که اولین مرحله در بیماری پارکینسون می باشد. نتایج  این مطالعه در نشریه PNAS منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از  medicalxpress؛ پروتئین ها که مولکول های زنجیره ای متشکل از اسیدهای آمینه می باشند بیشترین نقش را در این بیماری دارند. با وجودیکه دانشمندان چگونگی ساختار پروتئین ها را شناسایی کرده اند اما هنوزنحوه تا شدگی (folding) آنها را نمی دانند. هنگامی که در این تاشدگی خطاهایی رخ می دهد، پروتئین ها به یکدیگر متصل شده و تشکیل  پلاک هایی را می دهند که عامل اصلی بیماری پارکینسون ، آلزایمر و بیماری لو گرینگ است.
محققان با استفاده از لیزر پروتئین آلفا synuclein را مورد بررسی قرار دادند وسرعتی که در آن پروتئین ها بازآرایی می کنند را با تمایل آنها به اتصال و تشکیل پلاک مرتبط دانستند. Lisa Lapidus  استاد فیزیک و نجوم و یکی از نویسندگان مقاله  گفت: سرعت کندتر پروتئین را در شرایط خطرناک قرار داده و اجازه می دهد تا آنها با ایجاد تکه های چسبناک ،تجمع یافته و باعث آسیب سلولی شوند.
 او گفت : " مراحل بسیاری دراین فرایند تجمع وجود دارد ، اما ما مرحله اول را شناسایی کرده ایم ، یافتن روشی برای مبارزه با این بیماری درمرحله اول آن ، و نه در مراحل بعدی ، می تواند میزان موفقیت در درمان آن بیماری را افزایش می دهند".
با شناسایی این اولین گام مهم، در حال حاضر محققان به دنبال راه های جدید برای مبارزه با این بیماری هستند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه