تاریخ انتشار: شنبه 01 بهمن 1390
سلول های بنیادی خون بند ناف ممکن است  سبب بهبود شنوائی شوند

  سلول های بنیادی خون بند ناف ممکن است سبب بهبود شنوائی شوند

محققان آمریکایی در مرحله اول مطالعه ایمنی با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف در تلاش برای بازگرداندن شنوایی از دست رفته کودکان هستند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از upi؛  دکتر James Baumgartner ، حامی مالی مطالعه و همکار تحقیقاتی مهمان در دانشکده پزشکی هوستون دانشگاه تگزاس گفت : این مطالعه طی یک سال ،10 کودک درسنین 6 هفته تا 18 ماه، را که مبتلا به کاهش شنوایی پس از تولد هستند، بررسی خواهد کرد . کودکانی که به علت یک ناهنجاری ژنتیکی یا سندرم ناشنوا هستند واجد شرایط شرکت دراین آزمون نیستند.
Baumgartner گفت : کودکان تنها تا 18 ماهگی برای به دست آوردن مهارت های زبانی فرصت دارند و اگر یک کودک ناشنوا باشد، مهارت های زبانی برای صحبت کردن را به دست نخواهد آورد.

کودکان تحت یک سری از آزمایشات خون، آزمایشات گفتاری و شنوایی و تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI)که ارسال سیگنال از گوش داخلی به مغز را ردیابی می کند قرار خواهند گرفت.
محققان ا ز خون بند ناف ذخیره شده برای درمان استفاده کرده و سلول های بنیادی آن از طریق تزریق IV به بیماران داده خواهد شد و بیماران برای چند ساعت در بیمارستان تحت نظر خواهند بود.
بیماران همه آزمایشات را به جز MRI درماه اول و سال اول و همه آزمایشات را با MRI درماه ششم انجام خواهند داد.
Baumgartner گفت : "این مطالعه جالبی است زیرا ممکن است گزینه هایی غیراز جراحی را برای برخی از کودکان مبتلا به کاهش شنوایی ارائه دهد". "از همه مهمتر، این اولین درمان با پتانسیل بازگرداندن شنوایی طبیعی است."
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه