تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 آذر 1392
 سلول درمانی جایگاه ویژه ای در علوم اعصاب دارد
دبیر اجرایی دومین کنگره علوم اعصاب، پایه و بالینی:

  سلول درمانی جایگاه ویژه ای در علوم اعصاب دارد

به گزارش بنیان دکتر عباس حق پرست با تاکید بر اینکه سلول درمانی جایگاه ویژه ای در علوم اعصاب دارد گفت: سلول درمانی در زمینه درد و اعتیاد که حوزه کاری من است فعلا مورد استفاده قرار نمی گیرد.
امتیاز: Article Rating

دبیر اجرایی دومین کنگره علوم اعصاب در ادامه افزود: هنوز راه زیادی در استفاده از سلول درمانی در حوزه های درد و اعتیاد  وجود دارد. اما در دانشکده فناوری های نوین دانشگاه تهران بسیاری از دوستان سلول درمانی را در دیگر بیماری های علوم اعصاب انجام می دهند.
 وی با اشاره به اینکه حدود 20 سال است که در ایران در زمینه درد و اعتیاد در حوزه علوم پایه  فعالیت و تحقیق انجام می شود افزود: بیشتر تحقیقات انجام شده در ایران  در حورزه رفتار بود اما از پنج سال گذشته کارها در سطح مولکولی و الکتروفیزیولوژی هم انجام می شود.
دکتر حق پرست با تاکید بر اینکه به نظر می آید علوم پایه با سرعت زیادی در ایران توسعه پیدا کند ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه های مختلف از جمله شهید بهشتی دانشجویان مقطع دکتری نوروساینس در همین زمینه فعالیت می کنند.خارج از حوزه کاری من نوروساینس شامل علوم دیگری مانند علوم رفتار، یادگیری، حافظه، روان شناسی، روان پزشکی ،حوزه های مولکولی، ژنتیک، نوروژنتیک می شود و در واقع بیشتر از 20 زیر شاخه دارد.
وی در پایان درمورد فعالیت و سابقه کاری خود توضیح داد: کارها و فعالیت من در زمینه علوم پایه است.کارهای ما به طور اختصاصی تر در زمینه درد و اعتیاد است.آزمایشگاه ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متمرکز روی گیرنده ای به نام ارکسین است که تقریبا 10 سال است روی آن کار می کنیم و جز صاحب نظرها هستیم.در واقع آزمایشگاه ما جز 10 آزمایشگاه اول دنیا است و نشان دادیم این گیرنده ها نقش بسیار مهمی در زمینه درد دارند.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه