تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 آذر 1392
امکان تشخیص آلزایمر هفت سال قبل از وقوع
در یک در طرح تحقیقاتی مطرح شد؛

  امکان تشخیص آلزایمر هفت سال قبل از وقوع

به گزارش بنیان، دکتر داوود آذرنگ، در دومین کنگره علوم اعصاب، پایه و بالینی مقاله ای تحت عنوان نقش نوار مغزی محاسباتی در تشخیص زود هنگام آلزایمر ارائه کرد.
امتیاز: Article Rating

وی در مورد این طرح تحقیقاتی گفت:بیماری آلزایمر بیماری شایع و غیر قابل درمانی است که تا امروز  یک روش درمانی قاطعی برایش پیدا نشده است و تا زمانی که  پیشرفت نکند و علائم بالینی نداشته باشد قابل تشخیص نیست.
این نورولوژیست افزود:من در این کنگره روشی ارائه کردم که در این روش توسط نوار مغزی ای که به صورت محاسباتی عمل می کند و با توجه به محاسبات انجام شده مشخص می شود کدام قسمت مغز با مشکل مواجه است می توان تخمین زد فرد بعد از هفت سال دچار بیماری آلزایمر می شود.البته هنوز به مرحله عمل و بالین نرسیده است و در مرحله طرح است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دنیا بیشتر از 35 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند گفت: برای تشخیص دقیق آلزایمر باید یک نمونه برداری از مغز سالم انجام شود که هیچ فرد سالمی حاضر به داوطلب شدن برای نمونه برداری از مغزش نیست و بنابراین روش دقیقی برای تشخیص زودرس وجود ندارد. بنابراین اگر قادر باشیم روشی ابداع کنیم که سال ها قبل از ابتلا ، احتمال وقوع آلزایمر تشخیص داده شود راه حل خوبی برای تعویق و پیشگیری آن است.
دکتر آذرنگ در ادامه توضیح داد: اگر احتمال ابتلا به آلزایمر تشخیص داده شود، هنگامی که فرد هوشیار است و اختلالات شناختی ندارد می تواند با تغییراتی که در نحوه زندگی اش و در رژیم غذایی اش ایجاد می کند و با روش های پیشگیرانه وقوع بیماری آلزایمر را به تعویق بیاندازد.
وی در پایان تاکید کرد: نمی توان از وقوع آلزایمر جلوگیری کرد اما از طریق دارو، رژیم غذایی، ورزش و با تغییر در نحوه زندگی می توان سال ها بروز بیماری را به تعویق انداخت.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه