تاریخ انتشار: یکشنبه 01 دی 1392
خون قاعدگی، جدیدترین منبع سلول های بنیادی است
عضو هیات علمی پژوهشگاه این سینا

  خون قاعدگی، جدیدترین منبع سلول های بنیادی است

عضو هیات علمی پژوهشگاه این سینا از احتمال امکان گرفتن سلول های بنیادی از خون قاعدگی خبر داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر سمیه کاظم نژاد با اشاره به اینکه در ایران مراکز مختلف در بحث تحقیق و درمان در زمینه سلول درمانی مشغول به کار می باشند گفت: این مراکز جنبه کاربردی کردن سلول های بنیادی را داردند و هدف آن ها این است که به منبع جدیدی از سلول های بنیادی دسترسی پیدا کنند.
وی افزود: در حال حاضر منبع جدید سلول های بنیادی، خون قاعدگی خانم ها است که در حال حاضر به طور ماهیانه دور ریخته می شود و توجهی به آن نمی شود.
دکتر کاظم نژاد با تاکید بر اینکه میزان تاثیر و امکان تزریق سلول های بنیادی که از خون قاعدگی گرفته می شود نسبت به سلول های دیگر مانند مغز و استخوان در آزمایشگاه بیشتر است ادامه داد: کاربرد سلول های بنیادی که از خون قاعدگی گرفته می شود  در بافت کبد و قلب موثر تر است و می توان از این سلول ها در بافت کبد، استخوان، غضروف، قلب و در فضای کشت دو بعدی و سه بعدی استفاده کرد.
وی افزود: البته تزریق این سلول های بهتر است از خود شخصی که سلول گرفته شده به خودش باشد، اما روی این قضیه که امکان تزریق این سلول های بنیادی به شخص دیگر و به آقایان وجود داشته باشد مشغول بحث و تحقیق هستیم.
عضو هیات علمی پژوهشگاه این سینا در ادامه افزود:این تحقیق به جز مرکز ابن سینا فقط در مرکزی در آمریکا انجام می شود و تا به حال نتایج مثبتی گرفته شده است.و این طرح در مقاله های معتبر بین المللی ثبت شده است.
وی افزود: ما به فکر تاسیس بانک سلولی اندومتر هستیم که خانم ها یک بانک سلولی به صورت اختصاصی داشته باشند.البته این فعالیت های هنوز در سطح حیوانات است و در آزمایشگاه و روی موش و خرگوش انجام می شود و کامل نشده است.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه