تاریخ انتشار: شنبه 30 آذر 1392
حمایت بدون سقف از گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان پژوهشگاه رویان
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد:

  حمایت بدون سقف از گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان پژوهشگاه رویان

دکتر سورنا ستاری در بازدید از پژوهشگاه رویان گفت: پژوهشگاه رویان برای همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جزو اولویت های این معاونت به شمار می‌آید.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری صبح امروز با اشاره به در اولویت قرار داشتن پژوهشگاه رویان برای همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: معاونت حاضر است از گسترش فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در پژوهشگاه رویان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت کند.

 

حضور گسترده در حوزه درمان/ رویان یک برند شناخته شده در کشور است

دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در راستای رشد و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در پژوهشگاه رویان برای هرگونه همکاری حاضر است افزود: برای حمایت و گسترش از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در پژوهشگاه رویان هیچ سقفی وجود ندارد.

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری برای حمایت مالی از پژوهشگاه رویان آماده است ادامه داد: هدف از این حمایت ها این است تا پژوهشگاه رویان با شرکت‌های واسطه‌ای همکاری نکند و با همکاری هیات‌های علمی عضو پژوهشگاه این مهم به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شود.

 

دکتر سورنا ستاری با تاکید بر اینکه پژوهشگاه رویان یک برند شناخته شده در کشور است گفت: یکی از پیشنهادها این است که به صورت گسترده و برنامه ریزی شده، پژوهشگاه در مقوله های درمانی وارد شود و با راه اندازی مراکز درمانی هم دارآمد زایی داشته باشد و هم اشتغال زایی.

وی ادامه داد: وقتی که برندی مثل پژوهشگاه رویان سکان دار درمان باشد، مراکزی که درمان های واقعی ندارند و در حقیقت درمان هایشان با بازگشت بیماری همراه است کمتر می توانند فعالیت کنند.

 

به سمت و سوی تجاری سازی حرکت کنید

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین با بیان اینکه این بنیاد در راستای توانمندسازی استعدادهای برتر، پژوهشگران با استعدادی تحت پوشش دارد افزود: بنیاد ملی نخبگان آمادگی دارد تا پژوهشگران نخبه و مستعد خود را در اختیار پژوهشگاه رویان قرار دهد و هزینه آنها را نیز تقبل کند، در ازای آن پژوهشگاه رویان برای این افراد امکانات آزمایشگاهی و زمینه فعالیت های مورد نظر را فراهم کند.

دکتر سورنا ستاری افزود: بهتر است پژوهشگاه رویان کمی از فعالیت صرفا تحقیقاتی به سمت و سوی تجاری سازی حرکت کند تا بتواند از پشتیبانی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بهرمند شود.

 

تجاری سازی یافته های پژوهشی برای ارائه خدمات

همچنین در این بازدید رئیس پژوهشگاه رویان پس از معرفی پژوهشگاه رویان و فعالیت های این پژوهشگاه در سال های گذشته تا کنون گفت: کار پژوهشگاه رویان تولید علم، ترجمان علم در جانوران مدل، انجام کارآزمایی بالینی و کاربرد علم در بیماری هایی همچون سرطان، طب ترمیمی، طب مولکولی و مهندسی سلولی است.

حمید گورابی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این پژوهشگاه تجاری سازی یافته های پژوهشی برای ارائه خدمات و تولید محصولات زیستی به منظور رفع نیازهای تخصصی کشور است افزود: پژوهشگاه رویان شامل 3 پژوهشکده تولید مثل، زیست فناوری و پژوهشکده سلول های بنیادی است.

همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و هیات همراهان از آزمایشگاه های مرتبط با سلول‌های بنیادی جنینی، سلول های بنیادی مزان شیمی و آزمایشگاه تمایز سلولی و تولید حیوانات ترنس ژن، آزمایشگاه بیولوژی ترمیم و همچنین شرکت فناوری بن یاخته های رویان، مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان و محل ذخیره سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان بازدید کردند.

خاطر نشان می‌شود در بازدید معاون علمی وفناوری رئیس‌جمهور از پژوهشگاه رویان دکتر وطنی؛ معاون علمی و پژوهشی، دکتر واسعی؛ دبیر ستاد فناوری سلول های بنیادی، کاظمی؛ مشاور حوزه ریاست در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز دکتر ستاری را همراهی کردند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه