تاریخ انتشار: دوشنبه 16 دی 1392
پنج مرکز درمانی سلولهای بنیادی در مشهد فعالیت دارند

  پنج مرکز درمانی سلولهای بنیادی در مشهد فعالیت دارند

رییس ستاد کاربرد سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون پنج مرکز درمانی سلولهای بنیادی در این شهر فعالیت دارند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی قاسمی افزود: این مراکز درمانی در بیمارستان های امام رضا (ع)، منتصریه، شهید کامیاب، دکتر شیخ و قائم (عج) مشهد فعال هستند.
 
وی اظهار داشت: بیماران دچار نارسایی قلبی، بیماران مبتلا به سرطان خون، بیماران مبتلا به آرتروز و مشکلات جوش نخوردگی استخوان از طریق سلولهای بنیادی درمان می شوند.
 
قاسمی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 40 طرح تحقیقاتی در زمینه سلولهای بنیادی در ستاد کاربرد سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است.
 
وی از فعالیت 50 عضو هیات علمی و 50 دانشجو در دو بخش آزمایشگاهی، تحقیقاتی و درمانی ستاد کاربرد سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: اجرای طرح تحقیقاتی درمان زخم پای دیابتی، بررسی بهبود بیماران دچار نارسایی قلبی بعد از تزریق داخل کرونری سلول های بنیادی و تولید سلول های پیش ساز عصبی از سلول های مغز استخوان، از جمله طرح های این ستاد به شمار می روند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 12 آذر,1402

داود صادقی

برادرم ۶۴ سال سن دارد و حدود دوسال پیش سکته مغزی کرده
سمت چپ بدن ناتوانی دارد آیا از طریق سلول‌های بنیادی قابل
درمان است ؟

چهارشنبه, 15 آذر,1402

پزشک مشاور

داوود صادقی@:
با سلام
سلول درمانی تنها برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و ایجاد بهیودی نسبی است و به منزله درمان قطعی نیست، درحال حاضر برای این بیماران طرح سلول درمانی درجریان نیست.

دوشنبه, 29 آبان,1402

فاطمه..‌

سلام من بچه دارم ۳۰ سالشه نوزادی زردی گرفت و روی
مغزش اثر گذاشت ۳ بار تعویض خون شد نه راه میره نه حرف میزنه نه میشنوه فلج مغزی هسته ایا درمان داره

ﺳﻪشنبه, 30 آبان,1402

پزشک مشاور

فاطمه@:
با سلام
اینگونه اسیب مغزی دوران نوزادی اگر در سن پایینتر برای درمان آنها اقدام شود تا حدودی میتوان علایم ناشی از بیماری را درمان کرد ولی در این سن و سال سلول درمانی برای این فرد گزینه مناسبی نیست و اصلا انجام نمیشود.

دوشنبه, 15 آبان,1402

صادق

سلام
بنده پسر ۵ ساله ای دارم که حدود ۹ ماه پیش بر اثر اصابت ساچمه تفنگ بادی به زیر ابرو وارد سر شده و تقریبا به انتهای سر رسیده و در صول مسیر آسیب شدید به سر زده و هنوز توی سرش هست بعد از سپری کردن مدتی در کما شروع به درمان کردیم البته فیزیوتراپی و کاردرمانی الان وضعیتش خوبه نسبت به قبل کلی یه سمت بدن فلج و پلک چشمی راست که ساچمه اون سمت اصابت کرده باز نمیشه مردمک چشم باز مونده و کمی منحرف شده
نظر پزشک ها اینه که عصب شماره ۳ حرکتی آسیب دیده آیا امکانش هست از طریق سلول بنیادی درمان بشه ؟

پنجشنبه, 18 آبان,1402

پزشک مشاور

صادق@:
با سلام
با توجه به اینکه آسیب مربوط سیستم عصب مرکزی است، قابلیت ترمیم پذیری و پیوند عصب در حالت طبیعی در این ناحیه امکان پذیر نیست و هنوز محققان هم موفق نشدند در آزمایشگاه برای این مشکل راهی پیدا کنند ولی درتلاشند که بتوانند مشکل پیوند عصب را حل کنند.

دوشنبه, 15 آبان,1402

Sahar

سلام وقت بخیر؛
بنده بطور ناگهانی کم شنوایی حسی عصبی گرفتم و هردو گوشم درگیره، آیا با سلول های بنیادی درمان
میشم یا ن، حتی تا حدودی هم درمان شم راضی ام
تورا خدا راهنمایی کنید اگه قابل درمانه آدرس و شماره
جای ک انجام میدن رو بزارین

پنجشنبه, 18 آبان,1402

پزشک مشاور

sahar@:
با سلام
سلول درمانی تنها برای بیماران و بیماری هایی استفاده میشود که به هیچ درمانی جواب نداده اند و بیمار در مرحله آخر بیماری است و ناگذیر به انجام پیوندسلول است، بنابراین بهتر است شما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا مانع پیشرفت بیماری شوید.

چهارشنبه, 08 شهریور,1402

هادی

با سلام
برادر من بعلت دیابت و فشار خون بالا کلیه هاش از کار افتاده در ضمن یک چشم اونم نابینا شده آیا با این روش امیدی به درمان چشم یا کلیه اون هست ؟؟ممنون میشم جواب بدین

ﺳﻪشنبه, 31 مرداد,1402

فاطمه

سلام برادرم ۵ ساله پارکیسون دارد خیلی سریع پیشرفت کرده آیا با سلول درمانی ،درمان می شود

یکشنبه, 05 شهریور,1402

پزشک مشاور

فاطمه@
با سلام
سلول درمانی تنها برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و ایجاد بهیودی نسبی است و به منزله درمان قطعی نیست، در پژوهشگاه رویان بخش سلول درمانی یک طرح برای این بیماری قرار است به زودی وارد مرحله کارآزمایی بالینی شود بهتر است برای اطلاع از جزئیات طرح با شمار 40223417-22339942 (021) تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه