تاریخ انتشار: دوشنبه 30 دی 1392
استفاده از میکرو ذره ها علیه التهاب بعد از حمله قلبی

  استفاده از میکرو ذره ها علیه التهاب بعد از حمله قلبی

زمانی که میکروذره های زیست تخریب پذیر بعد از حمله قلبی به خون تزریق می شوند، اندازه آسیب قلبی تا 50 درصد کاهش می یابد و قلب می تواند خون بیشتری را پمپاژ کند.
امتیاز: Article Rating

 به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بعد از یک حمله قلبی، بیشتر آسیبی که به ماهیچه قلبی وارد می شود به وسیله سلول های التهابی است که سریعا خود را به بافت فاقد اکسیژن رسانی می رسانند. اما این آسیب التهابی زمانی که میکروذره ها طی 24 ساعت بعد از حمله به جریان خون تزریق می شوند به نصف کاهش می یابند.

این اولین درمانی است که علت اصلی آسیب را بعد از حملات قلبی مورد هدف قرار می دهد. میکروذره ها با اتصال به سلول های آسیب دیده( مونوسیت های التهابی) آن ها را به سمت مسیرهای انحرافی کشنده هدایت می کنند و در عوض این که این سلول ها در قلب بمانند به طحال رفته ودر آن جا می میرند.

میکروذره ها از پلی(لاکتیک-کو-گلیکولیک) اسید ساخته شده اند که یک ماده زیست تجزیه پذیر و زیست سازگار است که به وسیله FDA مورد تایید قرار گرفته است. این میکروذره ها حدود 500 نانومتر قطر دارند.

مطالعه محققین نشان داده است که میکروذره ها آسیب بافتی را کاهش می دهند و بسیاری از بافت های التهابی را ترمیم می کنند. در تمام بیماری های التهابی این میکروذره ها می توانند جریان سلول های التهابی را در جایگاه آسیب بافتی متوقف کنند، در نتیجه آسیب تا حد زیادی محدود می شود و بافت می تواند ترمیم شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه