تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 بهمن 1392
انتقال میتوکندری سلول های بنیادی به سلول های آسیب دیده آن ها را ترمیم می کند

  انتقال میتوکندری سلول های بنیادی به سلول های آسیب دیده آن ها را ترمیم می کند

یک تیم تحقیقاتی پروتئینی را شناسایی کرده اند که انتقال میتوکندری از سلول های بنیادی مزانشیمی به سلول های ریه را افزایش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday،  محققین دریافته اند که انتقال میتوکندری به سلول های ریه می تواند آسیب دیدگی آن ها را ترمیم کند. مهاجرت میتوکندری از سلول های بنیادی به سلول های اپیتلیالی نیز به ترمیم آسیب بافتی و التهاب مربوط به علایم شبه آسمی موش کمک می کند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که حرکت میتوکندری از سلول های بنیادی به سلول های گیرنده به وسیله پروتئین Miro1 تنظیم می شود و بخشی از فرایندی جهت دار است. وارد کردن میتوکندری به سلول های آسیب دیده، در دراز مدت اثرات مفیدی روی سلامتی سلول ها دارد. این محققین بر این باور هستند که سلول های بنیادی مزانشیمی را می توان برای درمان بهتر و موثرتر بیماری های ریوی انسانی مهندسی کرد.

مطالعه قبلی نشان داد که میتوکندری می توانداز طریق تونل ایجاد شده به وسیله نانوتیوب ها بین سلول ها منتقل شود. سلول های بنیادی می توانند از این نانوتیوب های ایجاد کننده تونل، میتوکندری را به سلول های مجاور منتقل کنند و تحت شرایط استرس تعداد این نانوتیوب ها افزایش می یابد.

در این مطالعه معلوم شد که پروتئین Miro1 انتقال میتوکندری از سلول های بنیادی مزانشیمی به سلول های اپیتلیالی را تنظیم می کند. سلول های بنیادی که مهندسی شده اند زمانیکهMiro1 بیشتری داشته باشند، قادرند که میتوکندری را به نحو موثرتری منتقل کنند و در نتیجه از نظر درمانی توانستند آسیب مجاری هوایی و آسم را در مدل های موشی به صورت موثرتری درمان کنند.

محققین امیدوارند که بتوانند مشخص کنند که چگونه این مسیر می تواند به درمان بهتر بیماری ها با سلول های بنیادی کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه