تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 بهمن 1392
احتمال بازبرنامه نویسی ژن ها برای درمان چاقی وجود دارد
بنیان گذار لاپاروسکوپی در ایران:

  احتمال بازبرنامه نویسی ژن ها برای درمان چاقی وجود دارد

رئیس انجمن جراحان درون بین ایران و بنیان گذار لاپاروسکوپی در ایران گفت: اعمال متعددی برای لاغری وجود دارد. در حال حاضر اعمال جراحی از طریق اسلیو و اعمال جراحی از طریق بای پس، از حلقه انداختن در اطراف معده رایج تر است.
امتیاز: Article Rating

دکتر حشمت الله کلباسی، رئیس انجمن جراحان درون بین ایران و بنیان گذار لاپاروسکوپی در ایران در گفت و گو با "بنیان" افزود: در عمل جراحی قرار دادن حلقه در اطراف معده، حلقه را در اطراف معده برای کوچک کردن معده قرار می دهند، تا فرد قادر به خوردن غذای زیاد و لقمه های بزرگ نباشد.قرار دادن حلقه عمل راحت تری است اما نتایج آن به خوبی اسلیو و بای پس نیست.زیرا فرد به دلیل نتایج نا مناسب مجبور به خارج کردن حلقه یا تبدیل آن به بای پس می شود.
وی توضیح داد:چاقی یک بیماری و یک نوع اعتیاد است.فرد چاق به خوردن اعتیاد دارد و اگر قادر به خوردن باشد ممکن است بیش از نیاز غذا مصرف کنند.اگر حلقه را در اطراف معده قرار دهیم اگرچه فرد قادر به خوردن غذاهای جامد و سنگین نیست اما به دلیل عادت به غذا خوردن ممکن است مایعات، شکلات، مواد غذایی رقیق مصرف کند که این باز هم منجر به چاقی می شود.
دکتر کلباسی ادامه داد:در کنار اعتیاد به خوردن، ژنتیک و خانواده تاثیر گذار است.خانواده های چاق اکثرا به دلیل مسائل ارثی، نحوه غذا خوردن و سبک زندگی دارای فرزندان چاق هستند.
بنیان گذار لاپاروسکوپی در ایران با تاکید بر اینکه همه اعمال جراحی عوارض دارند ادامه داد:نمی توان گفت هیچ عمل جراحی عوارض ندارد.اما عوارض چاقی بیشتر از اعمال جراحی درمان آن است.
وی افزود:  در حال حاضر بهترین درمان چاقی، جراحی های کم تهاجمی هستند و در راه های دیگر درمان مانند دستکاری ژن های چاقی و سلول درمانی در چاقی فعالیت قابل ذکری انجام نشده است اما امکان آن در آینده وجود دارد.
دکتر کلباسی در پایان با اشاره به اینکه بحث چاقی های موضعی با چاقی های معمول متفاوت است گفت: اکثر چاقی های موضعی مانند چاقی موضعی شکم بعد از زایمان در خانم ها، بزرگ بودن بیش از حد سینه و... با جراحی پلاستیک درمان می شود و راه هایی که برای چاقی های معمولی استفاده می شود، به کار گرفته نمی شود.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 26 بهمن,1392

نسیبه کیانی

با سلام <br />از اینکه مطالب جدید و به روز در اختیار بازدید کننده های سایت قرار میدهید بسیار خوشحالم و به همه دوستان خدا قوت میگم <br />با تشکر از زحمات شما عزیزان

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه