تاریخ انتشار: شنبه 19 بهمن 1392
سلول درمانی تومورها در مرحله تحقیقاتی است
متخصص رادیوتراپی آنکولوژی

  سلول درمانی تومورها در مرحله تحقیقاتی است

دکتر گودرز مزدائی با تاکید بر اینکه سلول درمانی در درمان بیماری های خونی استفاده می شود افزود:سلول درمانی در درمان تومورهای تو پر هنوز در مرحله پژوهش است.
امتیاز: Article Rating

دکتر گودرز مزدائی، متخصص رادیوتراپی آنکولوژی در گفت و گو با خبرنگار "بنیان" گفت: بیماران باید دقت کنند که بسیاری از درمان ها از جمله سلول درمانی و استفاده از سلول های بنیادی در درمان برخی بیماری ها هنوز در مرحله پژوهش است و نباید پس از مراجعه انتظار داشته باشند با سلول درمانی بهبود پیدا کنند.

این متخصص در خصوص سلول درمانی تومورها گفت: استفاده از سلول های بنیادی در درمان تومورهای تو پر در آینده امکان پذیر خواهد شد.
وی در ادامه افزود: رشته تخصصی من درمان بیمارانی که مبتلا به تومور های تو پر هستند مانند سرطان مغز، سرطان پستان، سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان روده و...است.
این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی ادامه داد: بیماران بعد از تشخیص نوع بیماری به کسانی که هم رشته من هستند مراجعه می کنند و سپس ما تصمیم به درمان می گیریم.درمان هایی که برای این بیماران در نظر گرفته می شود شامل شیمی درمانی، درمان هایی که توسط داروهای جدید استفاده می شود و هدفمند هستند، رادیو تراپی و....است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از داروهای هدفمند جدیدترین راه درمان است توضیح داد: در درمان های هدفمند، گیرنده و هدف را شناسایی می کنیم و داروهایی را استفاده می کنیم که فقط نقطه مورد نظر را هدف گیری می کنند. این داروها هرچند عوارض خاص خود را دارند اما بسیار موثر تر و کم خطر تر از شیمی درمانی هستند.
دکتر مزدائی با تاکید بر اینکه داروهای هدفمند نتیجه بخش بوده اند بیان کرد: از شیمی درمانی به دلیل عوارض زیاد، فقط برای چند مرحله می توان استفاده کرد. در حالی که از  داروهای هدفمند به دلیل عوارض محدود و قابل کنترل می توان در مدت زمان طولانی استفاده کرد. متاسفانه این داروها در حال حاضر بسیار گران هستند اما امید می رود در آینده شبیه سازی شده و در دسترس اکثر مردم قرار گیرد.
وی در پاسخ به این سوال که ایران در زمینه درمان بیماری ها در دنیا در چه جایگاهی قرار دارد گفت: دنیا کوچک شده است و پزشکان ایران با پزشکان دیگر کشورها در ارتباط هستند. هر درمان جدیدی  که مطرح می شود در کنگره ها مورد بازبینی قرار می گیرد تا همه همکاران از آن مطلع شوند و درمورد آن صحبت شود که آیا کاربری دارد یا خیر. پس نمی توان گفت درمانی برای بیماری ای در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد اما در ایران مورد استفاده واقع نمی گردد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه