تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 اسفند 1392
هدف قرار دادن سلول های بنیادی در سرطان سه گانه  سینه

  هدف قرار دادن سلول های بنیادی در سرطان سه گانه سینه

مطالعه جدیدی که در دانشگاه میشیگان و دانشگاه رجنت گرجستان انجام گرفته، پروتئین جدیدی به نام SOCS3 را معرفی کرد که موجب تقویت مسیر التهابی می شود که در سرطان سینه خاموش نمی شود و منجر به افزایش سلول های بنیادی سرطانی می گردد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، این نتایج ،پیشرفت های مناسبی را برای درمان سرطان سه گانه منفی سینه که تهاجمی ترین نوع سرطان سینه می باشد، فراهم کرد. محققین پروتئین SOCS3 را شناسایی کردند که در سلول های نرمال، بسیار زیاد بیان می شود ولی در این نوع سرطان سینه مشاهده نمی گردد. آنها نشان دادند که این پروتئین در سرطان ها تخریب می شود و خاموش شدن بخش کنترلی پروتئین التهابی IL-6 متوقف می گردد، بنابراین سلول های بنیادی سرطانی قادر به ادامه رشد خواهند بود.
سال های زیادی است که دانشمندان به ارتباط بین التهاب و سرطان، شامل مسیرهای مشابه تنظیم کننده سلول های بنیادی سرطانی و نرمال پی بردند.
در این مطالعه علت خاموش شدن این مسیرها در بافت های نرمال پس از آسیب و فعال ماندن آنها در سلول های سرطانی و افزایش سلول های بنیادی سرطانی مورد بررسی قرار گرفت. محققین پیشنهاد کردند که با بلوکه کردن این بخش های التهابی می توان سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار داد و پیامدهای بیماران را بهبود بخشید.
تا کنون هیچ درمان مولکولی برای سرطان سه گانه منفی سینه که برای رسپتور استروژن، پروژسترون و پروتئین HER2 منفی می باشد، شناسایی نشده است.
محققین دارویی به نام bortezomib را در مدل های موشی این نوع سرطان بررسی کردند و یافتند که این دارو تخریب پروتئین را مهار می کند و بخش التهابی را خاموش می نماید که موجب کاهش سلول های بنیادی سرطانی و نهایتأ مهار متاستاز خواهد شد.
این تیم تحقیقاتی نشان داده بودند که IL-6 می تواند سلول های بنیادی سرطانی را در سرطان های سینه HER2  مثبت تحریک کند. بنابراین مطالعه بالینی را بر اساس مهارکننده های IL-6 طراحی کردند. این مطالعه جدید بیان کرد اضافه کردن bortezomib به مهار کننده IL-6 می تواند راهی برای هدف گیری سلول های بنیادی در این سرطان سینه باشد.
به گفته دکتر Korkaya ، داروهایی که جهت مهار این پیامبرهای شیمیایی استفاده می شوند در درمان التهاب مفاصل و سایر بیماری های التهابی مورد تأیید قرار گرفته اند، که این موضوع می تواند استفاده آنها را در سرطان تسهیل نماید.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه