تاریخ انتشار: شنبه 03 اسفند 1392
پیشرفتهای چشمگیر در سلول‌درمانی بیماری‌های پوست و مو

  پیشرفتهای چشمگیر در سلول‌درمانی بیماری‌های پوست و مو

رییس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به کارگیری سلول‌های بنیادی در درمان بیماریها (سلول درمانی) دارای مزیت‌های بالقوه و چشمگیری است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، محمدعلی نیلفروش‌زاده در هفتمین کنگره سراسری تازه‌های پوست و زیبایی در اصفهان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه به تحقیقات و پیشرفت‌های انجام شده در زمینه دانش سلول‌های بنیادی، دریچه نوینی در درمان بیماری‌های بسیاری با استفاده از این سلول‌ها گشوده است و در مراکز مختلفی در سراسر جهان تلاش‌های زیادی در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های مختلف (سلول درمانی) در حال انجام است.
 
وی با بیان این که بیشترین پیشرفت‌ها در خصوص بیماری‌های مربوط به پوست و مو است، افزود: در حال حاضر سلول‌های بنیادی با جایگزینی سلول‌های آسیب‌دیده و نوسازی بافت‌های آسیب دیده برای درمان بیماری‌های ژنتیکی و اکتسابی بویژه سرطان‌ها، پارکینسون، بیماری‌های قلبی و عروقی، بافت‌های آسیب دیده و دیابت نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است.
 
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این که امروزه سلول‌های بنیادی در پزشکی کاربردهایی چون ترمیم بافت‌های آسیب دیده و درمان برخی از امراض صعب العلاج را دارد، ادامه داد: پیوند اعضا، انجام مطالعات زیست شناسی تکوینی و کمک به درمان ناهنجاری‌های ناباروری، بهره‌گیری در آزمون های دارویی و بررسی تأثیر داروهای جدید در جهت توسعه علم داروسازی و کاهش ناهنجاری‌های مادرزادی از دیگر کاربردهای سلول‌های بنیادی در علم پزشکی است.
 
رییس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اضافه کرد: با استفاده از چربی سایر نقاط بدن و تزریق آن به نقاطی مانند دور چشم می‌توان چروک آن عضو را برطرف کرد، چرا که عملی که در جوان سازی بیشتر استفاده می‌شود، تزریق از چربی خود فرد است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه