تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 بهمن 1390
راهنمای کلیدی سلول های سیستم ایمنی کشف شد

  راهنمای کلیدی سلول های سیستم ایمنی کشف شد

محققان انگلیسی دانشگاه کلمبیا مسیر مولکولی را که گیرنده های داخلی سلول های ایمنی را قادربه پیدا کردن، و از بین بردن تکه های پاتوژن حمله کننده به یک میزبان می سازد را کشف کرده اند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ کشف نقش مولکول CD74 می تواند به ایمنولوژیست ها دربررسی درمان هایی برای پاسخ ایمنی بهتر در برابر سرطان، ویروس ها و باکتری و تولید واکسن های کارآمد تر کمک کند.
این یافته ها به تازگی در Nature Immunology منتشر شده است.
Wilfred Jefferies می گوید: "این کشف درنهایت می تواند منجربه بهبود عملکرد واکسن های مختلف در برابربیماریهایی همچون اچ آی وی، سل و مالاریا شود. درک کامل نقش CD74 نیز ممکن است تفاوت درپاسخ ایمنی بدن بین افراد مختلف را توضیح دهد.
CD74 بخش مهمی از ماشین سلولی درداخل سلول های دندریتیک است که درتنظیم پاسخهای ایمنی اولیه پستانداران نقش دارد. سلولهای دندریتیک دارای مسیر های تخصصی هستند که آنها را قادر به شناسایی وسپس پاسخ به تهدیدات خارجی می سازد.
این مسیرهای پیچیده به سلول های ایمنی بدن اجازه می دهد تا علامت حضور پاتوژن در بدن را تشخیص داده وبه سلول های T مبارز هشداردهند. سلولهای T درپاسخ، با تقسیم شدن و حمله به سلول های آلوده، پاتوژن را از بین می برند.
تیم Jefferies 'با استفاده ازموش هایی که از لحاظ ژنتیکی تغییر یافته و فاقد  CD74 بودند توانستند نقش این مولکول را کشف کنند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه