تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 بهمن 1390
تولید سلول های مغزی ازسلول های پوست

  تولید سلول های مغزی ازسلول های پوست

دانشمندان کمبریج برای اولین بار، سلول های قشر مغز(سلول های خاکستری) را از نمونه های کوچکی از پوست انسان به وجود آوردند. یافته های این محققان در نشریه  Nature Neuroscience منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ بیماری های محدوده قشرمغز صرع، اوتیسم، وبیماریهای انحطاط عصبی مثل آلزایمررا شامل می شود. این یافته ها دانشمندان را قادر خواهد ساخت که به مطالعه و بررسی چگونگی تکوین قشرمغز انسان، چگونگی ارتباطاط و چگونگی پیدایش اشتباهات (مشکل رایج که منجر به ناتوانی در یادگیری می شود) درآن بپردازند.
همچنین آنها قادربه ایجاد بیماریهای مغزی، مثل آلزایمر در آزمایشگاه خواهند ساخت وبه آنها اجازه بررسی پیشرفت بیماری در زمان واقعی و همچنین توسعه و آزمایش داروهای جدید برای جلوگیری از پیشرفت بیماری را می دهد.
دکتر Rick Livesey در دانشگاه کمبریج، محقق اصلی این پژوهش، گفت: "این رویکرد به ما توانایی مطالعه رشد مغز انسان و بیماری های آن را با روش هایی که حتی پنج سال پیش غیر قابل تصوربود، خواهد داد. "
دانشمندان برای تحقیقات خود ازبیوپسی پوست بیماران استفاده کرده و آنرا با برنامه ریزی مجدد به سلول های بنیادی تبدیل کردند و این سلول های بنیادی را مانند سلول های بنیادی جنینی انسان برای تولید سلول های قشر مغز مورد استفاده قراردادند .
دکتر Livesey افزود: "ما در حال استفاده از این سیستم برای ایجاد کردن بیماری آلزایمر در آزمایشگاه هستیم. بیماری آلزایمر شایع ترین نوع جنون در جهان است، و زوال عقل در حال حاضر بیش از 800.000 نفر در بریتانیا را تحت تاثیر قرار داده است.
 تبدیل سلول های بنیادی به شبکه کاملا عملکردی ازسلول های عصبی نویدی برای درمان بیماری های پیچیده مغزی مانند آلزایمر است.
ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 26 بهمن,1391

hamid zarandouz

با تشکر فراوان.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه