تاریخ انتشار: یکشنبه 23 بهمن 1390
نتايج نويد بخش آزمايشات باليني پروتز شبكيه

  نتايج نويد بخش آزمايشات باليني پروتز شبكيه

يك شركت پيشگام در فناوري پروتزهاي چشمي پس از دريافت تائيديه بازار اروپايي براي پروتز شبكيه خود در سال 2011، نتايج موقت و نويدبخش خود را از يك آزمايش باليني بين‌المللي در بيماران نابيناي مبتلا به «رتينيت پيگمانتر» منتشر كرده‌ است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ايسنا،‌ محصول «آرگوس دو» شركت ديد دوم (Second Sight) از يك دوربين مينياتوري در عينك بيمار برخوردار است كه به ثبت تصاوير و تبديل آنها به مجموعه‌اي از پالس‌هاي الكتريكي كوچك مي پردازد كه به طور بي‌سيم به مجموعه‌اي از الكترودها در سطح شبكيه منتقل مي‌شوند.

اين پالس ها براي تحريك سلول هاي باقي مانده شبكيه كه به ارسال پيامها با عصب نوري به مغز مي‌پردازند، طراحي شده اند.

مغز در اين حالت قادر به دريافت الگوهاي نقاط نور و تاريكي بسته به الكترود تحريك شده است.

اين آزمايش‌هاي باليني كنترل شده طولاني مدت چند مركزي شامل 30 بيمار بود كه پروتز شبكيه آرگوس دو در چشم آنها كاشته شده بود. اين فناوري تنها پروتز تائيد شده براي فروش در اروپا محسوب مي‌شود.

پيشرفت بيمار براي دوره‌هاي بين شش ماه و 2.7 سال دنبال شده و اين بيماران تحت مجموعه‌اي از آزمايشات تيزبيني با استفاده از نظارت هاي رايانه‌يي قرار گرفتند. بيماران همچنين تحت دو نمونه آزمون جهت گيري و تحرک نيز قرار گرفتند كه در آن بايد محل ورودي را در يك اتاق پيدا كرده و يكخط سفيد را روي ديوار دنبال كنند.

نتايج منتشر شده در مجله Ophthalmology نشانگر پيشرفتهاي چشمگيري در اين آزمايش‌ها بود.

اين نتايج نشانگر قابليت اطمينان و كارآمدي آرگوس دو بوده و اينكه پروفايل امنيتي پروتز با ديگر دستگاهها و روشهاي چشمي قابل مقايسه است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه