تاریخ انتشار: دوشنبه 24 بهمن 1390
پرخوری ممکن است خطر از دست دادن حافظه را دو برابرافزایش دهد

  پرخوری ممکن است خطر از دست دادن حافظه را دو برابرافزایش دهد

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف بین 2100 و 6000 کالری درهر روز ممکن است خطر از دست دادن حافظه، اختلال شناختی خفیف (MCI) درمیان افراد بالاتر ازسن 70 سال را دو برابرافزایش دهد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ این مطالعه در شصت و چهارمین نشست  سالانه مغز و اعصاب در نیواورلئان 21 آوریل تا 28 آوریل، 2012 ارائه خواهد شد.
MCI مرحله ای بین از دست دادن حافظه طبیعی و بیماری آلزایمر است که با بالا رفتن سن بوجود می آید. Yonas E. Geda نویسنده این مطالعه گفت: "ما شاهد یک الگوی پاسخ به دوز بودیم به این معنی که: مقداربالای کالری مصرف شده درهر روز خطر بیشتر MCI را به همراه دارد.
این مطالعه شامل 1233 نفرافراد بین سنین 70 و 89 سال بود. از این تعداد، 163 نفر MCI  داشتند. مقدار کالری شرکت کنندگان درغذا یی که می خوردند یا می نوشیدند به سه گروه مساوی بر اساس مصرف روزانه کالری تقسیم شد. یک سوم از شرکت کنندگان درگروه مصرفی بین 600 تا 1526 کالری در روز، یک سوم در گروه بین 1526 و 2143 و یک سوم دیگر در گروه مصرفی بین 2143 و 6000 کالری در روز قرار داشتند.
احتمال داشتن MCI برای کسانی که در بالاترین گروه کالری مصرفی بودند در مقایسه با کسانی که در پایین ترین گروه مصرف کالری بودند بیش از دو برابر بود. نتایج مشابهی بعد از بررسی تاریخچه سکته مغزی، دیابت، میزان تحصیلات، و عوامل دیگری که می تواند خطر از دست دادن حافظه را تحت تاثیر قراردهد بدست آمد. تفاوت قابل ملاحظه ای دراحتمال خطر برای گروه متوسط وجود نداشت.
Geda گفت: "قطع کالری اضافی و خوردن غذاهایی که یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهند، ممکن است یک راه ساده برای جلوگیری از از دست رفتن حافظه و بالا رفتن سن افراد باشد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه