تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 بهمن 1390
بهبود عصبی در موش های دریافت کننده پیوند سلول های بنیادی

  بهبود عصبی در موش های دریافت کننده پیوند سلول های بنیادی

در مطالعه ارائه شده در نشست سالانه پزشکی مادر- کودک در دالاس تگزاس، محققان گزارش کردند که پیوند اولیه سلولهای بنیادی مزانشیمی مشتق شده از جفت انسان به بطن های جانبی موش نوزاد با  آسیب مغزی امکان پذیر است، و سلول دهنده می تواند زنده مانده و درمغزگیرنده مهاجرت کند. این مطالعه به منظور تقلید از آسیب مغزی درنوزادان با وزن تولد بسیار پایین طراحی شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ یکی ازعلل عمده صدمه به مغزنوزادان، زایمان زودرس است. با وجود تلاش های زیاد برای جلوگیری از آن، آسیب مغزی بخش عمده ای از مشکلات بالینی نوزادان نارس است. و اختلالات عمده  حرکتی درپنج تا ده درصد از موارد این گروه، و مشکلات شناختی، رفتاری، یا نقص های اجتماعی در بیست و پنج تا پنجاه درصد از موارد این گروه نشان داده شده است.
اکثریت موارد آنسفالوپاتی درنوزادان با وزن بسیار پایین درهنگام تولد یافت می شود، و شامل هم هیپوکسی- ایسکمی وهم التهاب است. تقریبا 63،000 نوزاد با وزن تولد بسیار کم (یک تا پنج درصد از همه تولدهای زنده) درایالات متحده متولد می شوند. به منظور درک اثر چنین آسیب دو جانبه ای درنوزادان بسیار نارس ، دراین مطالعه ازسلول های بنیادی مزانشیمی درداخل جمجمه موش نوزاد بعد ازآسیب مغزی، به منظور بررسی اثرات محافظتی آنها برعصب استفاده شد .
"سلول های بنیادی منبع امیدوار کننده ای برای پیوند پس از صدمه به مغز هستند چرا که آنها باید توانایی تقسیم در طول زندگی و تمایز به هریک از انواع سلول های بدن را داشته باشند تا بتوانند به توانایی  تجدید و ترمیم بافت ها کمک کنند." مارتین مولر یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: "سلول های دهنده در مطالعه ما، جان سالم به در برده، و با مهاجرت به مغز گیرنده سبب بهبود عصبی آنها شدند."
ارزیابی آسیب مغزی پس از آزمایش نشان دهنده اثر محافظتی پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی برعصب بود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه