تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 بهمن 1390
 سلول های بنیادی به رشد مجدد بافت قلب کمک می کنند

  سلول های بنیادی به رشد مجدد بافت قلب کمک می کنند

بر اساس یک مطالعه مقدماتی که در مجله لانست منتشر شده است، سلول های بنیادی که از قلب خود بیمار برداشته می شود می توانند برای کمک به ترمیم عضله آسیب دیده طی یک حمله قلبی،مورد استفاده قرار گیرند. اگراین تکنیک بتواند به بیماران کمک کند تا زندگی طولانی تری داشته باشند این مطالعه، دومین مطالعه امیدوار کننده سلولهای بنیادی قلبی در سه ماه گذشته است.
امتیاز: Article Rating
ه گزارش بنیان به نقل از usatoday؛ این مطالعه شامل 25 نفربود که ازحمله قلبی بسیار جدی رنج می بردند و 24٪ از محفظه اصلی پمپاژ قلب آنها توسط بافت اسکار جایگزین شده بود. یک سال بعد، پزشکان هیچ بهبودی را درافرادی که مراقبت های استاندارد را دریافت کرده بودند مشاهده نکردند ولی در بین17 نفری که سلول های بنیادی را دریافت کرده بودند، در حدود نیمی از صدمه قلبی بهبود یافته بود. نویسنده مطالعه Eduardo Marban ، مدیر موسسه قلب Cedars-Sinai در لس آنجلس گفت. "ما اسکار را منحل و آن را با ماهیچه های قلب زنده جایگزین کردیم."
Warren Sherman ، مدیر تحقیقات سلول های بنیادی و طب ترمیمی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک، می گوید این مطالعه اثبات کننده پتانسیل سلولهای بنیادی بود که از بیماران برداشته شده وپس ازرشد درآزمایشگاه به قلب بیمار تزریق شد.
پزشکان هنوز دقیقا نمی دانند چگونه سلول های بنیادی سبب کاهش اندازه منطقه مرده دربافت اسکارشده است.
چهار بیماردریافت کنننده سلول های بنیادی دچارعوارض جانبی جدی شدند  و تنها یکی از بیماران هیچگونه عارضه ای را نشان نداد. که نشان می دهد درمان با سلول های بنیادی دارای رکورد ایمنی "رضایت بخشی" است، اما بدون خطرنیست.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه