تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 بهمن 1390
کشف  پروتئین های کنترل کننده تقسیم سلولی برای درمان سرطان

  کشف پروتئین های کنترل کننده تقسیم سلولی برای درمان سرطان

بینش تازه در مورد چگونگی تکثیر سلولی می تواند به دانشمندان در توسعه داروهای جدید برای درمان سرطان کمک کند.
امتیاز: Article Rating
ببه گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ محققان درک بهتری از عملکرد دو پروتئین کلیدی که کنترل کننده تقسیم سلولی است به دست آورده اند. این فرایند باید برای سالم نگهداشتن سلول ها با دقت انجام شود زیرا هنگامی که آن از کنترل خارج شود، می تواند به سرطان منجر شود.
این مطالعه، به رهبری دانشگاه ادینبورگ، می تواند به توسعه داروهای جدید برای توقف تکثیر سلول های سرطانی کمک کند و بنابراین از گسترش این بیماری جلوگیری کند.
بعضی درمان ها که به عنوان داروهای ضد میتوزی مشهورند پتانسیل محدود کردن عوارض جانبی ناشی ازبرخی داروهای شیمی درمانی، مانند آسیب به سلول های عصبی سالم را دارند.که می توانند به بهینه سازی شیمی درمان برای بیماران مبتلا به سرطان کمک کنند.
دانشمندان با انجام یک سری آزمایش چگونگی ارتباط پروتئین های مختلف درگیر در کنترل تقسیم سلولی را با یکدیگر در سلول، مورد بررسی قرار دادند. آنها با استفاده از میکروسکوپ با وضوح بالا سلول ها را بطور سه بعدی مشاهده کرده وموقعیت هر یک از پروتئین ها راتعیین کردند. آنها توانستند با دقت  یک پروتئین کلیدی را که باعث فعال شدن دو آنزیم کلیدی مربوط به تقسیم سلولی می شود شناسایی کنند.
هر دو آنزیم مورد مطالعه، قبلا به عنوان اهداف داروهای ضد سرطان شناخته شده بود.این کشف به درک دانشمندان در چگونگی طراحی بهتر داروها می افزاید
تقسیم سلولی فرآیندی پیچیده و کاملا تنظیم شده است ، و زمانی که از کنترل خارج شود می تواند به سرطان منجر شود . از پروتئین ها یی که تقسیم سلولی را کنترل می کنند برای طراحی درمان موثر در برابر سرطان مهم هستند. "
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 11 مرداد,1391

مهسا

********************************
خيلي خوب بود ولي سعي كنيد جنبه ي آموزشي هم داشته باشد شما فقط نتايج كلي را مثل برنامه هاي خبري ارايه مي كنيد. ممنون.
********************************

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه