تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 بهمن 1390
ژن سرکوب کننده توموردر سرطان تخمدان شناسایی شد

  ژن سرکوب کننده توموردر سرطان تخمدان شناسایی شد

سرطان با حضور ژن های سرکوبگر تومورمبارزه می کند. به تازگی یکی از این ژن های سرکوبگر در سلول های سرطانی تخمدان شناسایی شده است. 
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress؛ مطالعه اخیرکه درمجله تحقیقات بالینی سرطان منتشر شده است نشان می دهد که hVps37A پروتئین سرکوبگر تومور در سرطان تخمدان است.این مطالعه برای اولین باراست که نشان می دهد، این پروتئین به میزان قابل توجهی در سلول های سرطانی تخمدان کاهش می یابد. دانشمندان همچنین دریافتند که این کاهش، بر مسیر سیگنالینگ سلولی که با گیرنده های غشاء EGFR (گیرنده فاکتور رشد اپیدرمال) در ارتباط است تاثیر می گذارد. این گیرنده نشانگر مهم بیولوژیکی برای دوره بیماری و درمان در نظر گرفته می شود، و همچنین به عنوان یک هدف برای درمان های جدید انواع مختلف سرطان است. در واقع، سلول های که در آن سنتز hVps37A کاهش یابد به Cetuximab (مهارکننده فعالیت EGFR) مقاومت نشان می دهند.
ژن hVps37A برای دانشمندان ناشناخته است. در دوره 2004 تا 2007، جستجوی سیستماتیک ژنومی به عنوان بخشی از یک پروژه با بودجه دولتی اتریش مشخص کرد که  این ژن در تنظیم پایین دست سرطان تخمدان دخیل است.رئیس این مطالعات، پروفسور Michael Krainer ، در حال حاضر به مطالعه بیشتر عملکرد این ژن در این نوع خاص از سرطان پرداخته است. نتایج منتشر شده از این پروژه نشان می دهد که hVps37A ژن سرکوبگر توموراست که تاکنون ناشناخته بوده است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه