تاریخ انتشار: شنبه 30 فروردین 1393
یافته های مربوط به سلول های بنیادی ممکن است منجر به درمان استئوپوریزیس بافت استخوان شود

  یافته های مربوط به سلول های بنیادی ممکن است منجر به درمان استئوپوریزیس بافت استخوان شود

سلول های بنیادی در مغز استخوان برای تکثیر مناسب و تشکیل بافت استخوان احتیاج به تولید سولفید هیدروژن دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews.usc.edu، پروفسور Shi سرپرست تیم تحقیقاتی در این مطالعه می گوید: حضور سولفید هیدروژن تولید شده به وسیله سلول ها، جریان یون های کلسیم را کنترل می کند. این یون های کلسیم یون های ضروری برای فعال ساری زنجیره ای از سیگنال های سلولی هستند که منجر به استخوان سازی می شوند و تجزیه بافت استخوانی پیر را در سطحی مناسب نگه می دارند.

برخلاف این مطلب، کمبود سولفید هیدروژن هوموستازی استخوانی را مختل می کند و منجر به شرایطی مانند استئوپوریزیس می شود که خود منجر به شکستگی های استخوان، محدودیت های حرکتی و مشکلات ستون فقرات و نخاع می شود. بیش از 52 میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا هستند یا در خطر این بیماری قرار دارند.

با این وجود، این تیم تحقیقاتی نشان داده اند که در مدل موشی این وضعیت(استئوپوریزیس) می تواند با تجویز مولکول های کوچک آزاد کننده سولفید هیدروژن درون بدن  بهبود یابد. این نتایج نشان می دهد که درمان های مشابه نیز می تواند پتانسیل درمان انسان های بیمار را داشته باشد.

نتایج نشان داده است که سولفید هیدروژن سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان را تنظیم می کند و احیا سطوح سولفید هیدروژن به وسیله اهدا کننده های غیر سمی ممکن است درمان هایی را برای بیماری هایی مانند استئوپوریزیس ارائه دهد. این بیماری ها می توانند به دلیل نقصان سولفید هیدروژن باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه