اوتیسم کودکان سن پدر مادر
تاریخ انتشار: شنبه 29 بهمن 1390
سن پدر و مادر در ابتلاي فرزندان به اوتيسم موثر است

  سن پدر و مادر در ابتلاي فرزندان به اوتيسم موثر است

روانپزشكان آمريكايي تاكيد كردند بالا بودن سن هر دوي والدين در زمان بچه‌دار شدن با افزايش احتمال ابتلاي كودك به اوتيسم توام است.
امتیاز: Article Rating
به  گزارش بنیان به نقل از ايسنا، محمدحسين رهبر، استاد همه‌گيرشناسي و زيست آماري در دانشكده بهداشت عمومي دانشگاه تگزاس به همراه گروهي از دستياران خود از دانشگاه وست اينديز در جامائيكا چند زوج مسن را در اين خصوص تحت مطالعه قرار دادند.

 

به گزارش روزنامه گلوب اند ميل، رهبر در بيانيه‌اي خاطرنشان كرد: برخلاف تصورات قبلي پزشكان فقط سن مادر در زمان بارداري در اين زمينه موثر نيست بلكه هم سن پدر و هم سن مادر در هنگام بچه دار شدن در افزايش احتمال ابتلاي كودك به اختلال اوتيسم موثر است.

 

نتايج اين بررسي‌ها كه در مجله «اوتيسم و اختلالات رشدي» منتشر شده مشخص كرد: مادراني كه فرزند مبتلا به اوتيسم دارند به طور متوسط 5/6 سال از ديگر زنان كه كودك اوتيسمي ندارند، مسن‌تر هستند و اين ميانگين اختلاف سني براي پدران 9/5 سال است.

 

بنابراين گزارش، اوتيسم يك اختلال پيشرونده عصبي است كه موجب بروز مشكلاتي در ارتباطات، تعاملات اجتماعي و بروز رفتارهاي تكراري و درون گرايي مي‌شود.

 

به گفته بسياري از متخصصان روانپزشكي، علت اصلي بروز بيماري اوتيسم با توجه به مطالعات و آزمايشات فراواني كه تاكنون در مورد اين اختلال صورت گرفته همچنان يك راز باقي مانده است. با اين حال، توجه به ساختمان پيچيده عصب‌ها در مغز مي‌تواند در پيدا كردن اين عامل موثر واقع شود.

 

براساس آمارها، در حال حاضر يک ميليون و 500 هزار آمريکايي از اوتيسم رنج مي‌برند‌. اين بيماري بر روي توانايي فرد در برقراري ارتباط و تعامل با ديگران اثر مي‌گذارد و معمولا علائم آن در سه سال نخست زندگي ظاهر مي‌شوند.

 

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه