تاریخ انتشار: شنبه 29 بهمن 1390
ساختار خاص زمين در بروز بسيارى از سرطان‌ها و بيمارى‌هاى ژنتيکى موثر است

  ساختار خاص زمين در بروز بسيارى از سرطان‌ها و بيمارى‌هاى ژنتيکى موثر است

وزراى صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکى به استفاده از دستاوردهاى سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات ‌معدنى کشور به منظور شناخت بيمارى‌هاى با منشا زمين‌شناسى تاکيد کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازايسنا، دکتر مرضيه وحيد دستجردى، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکى روز جمعه در حاشيه مراسم امضاي تفاهم نامه دوجانبه با وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قرار گرفتن کشورمان بر روى کمربند بيمارى‌زاى دنيا، خاطرنشان کرد: دليل بروز بسيارى از بيمارى‌هاى سرطانى و همچنين ژنتيکى، تاثير ساختار خاص زمين بر سلامت موجودات زنده است.
وى با تاکيد بر لزوم توسعه همکارى‌ دستگاه‌هاى مطالعاتى در بخش پزشکى و زمين‌شناسى، گفت: بسيارى از مجموعه‌ها از جمله سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌ معدنى کشور، مطالعاتى در اين زمينه انجام داده‌اند که از اين تجربيات و تحقيقات پس از انعقاد تفاهم‌نامه ميان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت استفاده خواهيم کرد.
وزير بهداشت با اشاره به آلاينده‌هاى زيست‌ محيطى متعدد که باعث بروز بيمارى‌ در جانداران مى‌شود، افزود: سرب، روى، کادميوم، ارسنيک ‌و... به عنوان آلاينده‌هاى زيست ‌محيطى خاک محسوب مى‌شوند که با توسعه همکارى سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌ معدنى کشور و وزارت بهداشت قادر به شناسايى و پيشگيرى از بروز بيمارى‌هاى ناشى از وجود اين عناصر خواهيم بود.
غضنفرى، وزير صنعت، معدن و تجارت هم در حاشيه مراسم امضاى تفاهم‌نامه‌ دوجانبه توسعه همکارى هاى مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکى، گفت: وظيفه اصلى سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور شناسايى پتانسيل معدنى کشور است که در کنار آن به مطالعات زمين‌شناسى هم مى‌پردازد.

وى افزود: از دستاوردهاى سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات معدنى کشور براى دستيابى به اطلاعات مورد نياز به منظور شناسايى آثار مخرب معادن و کانى‌ها بر سلامت انسان و همچنين جلوگيرى از توسعه بيمارى‌هاى با منشا زمين‌شناسى استفاده خواهيم کرد.

وزير صنعت با بيان اين که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى مطالعات جدى و گسترده‌اى را به منظور پيشگيرى و کاهش هزينه‌هاى درمان در دستور کار خود دارد، اظهار كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور به کمک علم زمين‌شناسى پزشکى قادر به شناسايى پتانسيل بيمارى‌زايى مناطق معدنى قبل از شيوع بيمارى‌ است که نتايج دستاوردهاى آنها در اختيار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى قرار خواهد گرفت.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه